Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Jakub Wacławski 26.04.2016

Ile miasta wydają na promocję?

W Magazynie Samorządowym Robert Stępowski z portalu MarketingMiejsca.pl wyjaśniał, jak kształtują się wydatki budżetów miejskich przeznaczonych na promocję. W minionym roku na działania promocyjne powyżej 10 mln zł wydały m.in. Warszawa, Katowice, Bydgoszcz i Łódź.
Posłuchaj
  • 26.04.16 Robert Stępowski: „Miasta boją się reakcji mediów na to, ile wydały na określone wydarzenia i gadżety promocyjne (…)”.

Samorządowcy przewidują, że wydatki promocyjne większości polskich miast w 2016 roku pozostaną na stabilnym poziomie. Są miasta jak m.in. Bydgoszcz, Gdańsk i Wrocław, które planują w tym roku na promocję wydać znacznie więcej niż w 2015 roku. Nie brakuje jednak miast, gdzie wydatki na promocję będą ograniczane.

Robert Stępowski powiedział w Polskim Radiu 24, że władze kilku miast niechętnie ujawniały wydatki przeznaczone na promocję.

– Miasta boją się reakcji mediów na to, ile wydały na określone wydarzenia i gadżety promocyjne. Istnieje obawa, czy lokalni dziennikarze nie zaczną atakować władz, że to zbyt dużo i można było inaczej spożytkować te pieniądze np. na budowę dróg. Tymczasem promocja służy temu, aby mieszkańcom żyło się lepiej. Dobrze wypromowane miasto przyciąga inwestorów i turystów – mówił ekspert.

Więcej o finansowaniu działań promocyjnych miast w całej rozmowie.

Polskie Radio 24/gm


tagi: