– Tworząc każde urządzenie firmy zwracają uwagę przede wszystkim na potrzeby konsumentów i wyniki badań rynku, które mówią o tym, czego użytkownicy oczekują od sprzętu, co uważają za wygodne, a czego nie chcą – tłumaczy Iwona Burzyńska z firmy Panasonic. O tym, jak firmy starają się dogodzić swoim klientom, czyli o designie w świecie sprzętów mówiła ona w audycji "Czwarty wymiar".
Jak przekonuje gość Kuby Marcinowicza, np. płaskie telewizory pojawiły się na rynku ze względu na potrzeby klienta. – Wielkim atutem współczesnych telewizorów jest to, że są cienkie. Nie da się co prawda postawić na nich paprotki, ale widać, co jest wyświetlane na ekranie niezależnie do tego, pod którym kątem się patrzy – stwierdza Iwona Burzyńska.
W projektowaniu sprzętu panuje trend na miniaturyzację. Czy jednak produkując coś o coraz mniejszej wielkości nie traci się na funkcjonalności urządzenia. Jak podkreśla gość "Czwartego wymiaru", rozmiar nie wpływa na stopień zaawansowania technologicznego produktu. Poza tym plusem małych urządzeń jest to, że są one bardziej mobilne, można je ze sobą wszędzie zabrać, a i sprawdzają się w różnych nietypowych sytuacjach.
Iwona Burzyńska zwraca uwagę, że w przypadku na przykład aparatów cyfrowych firmy starają się walczyć ze stereotypem, iż tylko wielki obiektyw daje możliwość zrobienia dobrego zdjęcia. – Małe aparaty mogą mieć taką samą matrycę, jak lustrzanki – podkreśla.
Więcej w rozmowie Kuby Marcinowicza z Iwoną Burzyńską.
ap