Logo Polskiego Radia
Czwórka
Ula Czerny 24.10.2011

Kampanie społeczne muszą zaskakiwać

- Takie akcje czasem trafiają, a czasem nie. A przecież reklamy produktów, hasła reklamowe zawsze pamiętamy - ocenia reporterka Czwórki, Kasia Tarnopolska.
Kampanie społeczne muszą zaskakiwać
Posłuchaj
  • Kampanie społeczne nie trafiają i nie alarmują!
Czytaj także

To, że kampanie społeczne nie zawsze przebijają się do naszej świadomości, wynika z tego, że z reklamą spotykamy się właściwie na każdym kroku, czytając gazetę, jadąc tramwajem, albo nawet zaglądając do lodówki. Banery promujące akcje społeczne muszą być więc bardziej agresywne.

- Kampanie ekologiczne powinny być bardziej wyraziste, przestrzegające, a przede wszystkim muszą budzić kontrowersje i dyskusje - ocenia Agnieszka Łukasiewicz, niezależny specjalista do spraw marketingu.

W Polsce trwa właśnie kampania społeczna "Generation awake". Stoi za nią Komisja Europejska, która alarmuje, że w Polsce, w Czechach i w Wielkiej Brytanii marnuje się najwięcej żywności i energii. - W Polsce powinniśmy myśleć o tym, żeby zmieniać swoje przyzwyczajenia, temu służy ta akcja - tłumaczy Zbigniew Gniatkowski, przedstawiciel Komisji Europejskiej w Polsce.

Jakie akcje mają szansę w najbliższej przyszłości przebić się do naszej świadomości? Posłuchaj "Poranka".