Logo Polskiego Radia
Czwórka
Bartosz Chmielewski 11.04.2012

Zobacz zwycięski klip kampanii "Nie jedź na kacu"

- Ta kampania pierwszy raz pokazała problem alkoholowy w innym znaczeniu – mówiła w Czwórce Magdalena Jeziorowska z fundacji Fabryka Komunikacji Społecznej.
Zobacz zwycięski klip kampanii Nie jedź na kacufot. W. Kusiński/PR
Posłuchaj
  • Magdalena Jeziorowska o kampanii "Nie jedź na kacu"
  • Martyna Ogonek o kampanii "Zbieramy na cycki"
Czytaj także

Spot "Poranek" kampanii "Nie jedź na kacu. Włącz myślenie" zrealizowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zwyciężył w kategorii Ważna Sprawa i otrzymał Grand Prix konkursu Spoters Awards 2011. W czteroletniej historii konkursu pierwszy raz Grand Prix otrzymał spot kampanii społecznej.

- To jest spot zrealizowany przez wybitnego reżysera Marka Dawida – mówiła w czwórkowym "Poranku" Magdalena Jeziorowska Myślę, że główną przyczyną docenienia go przez internautów, bo w Spotersach głosują internauci, był fakt, że rzeczywistość w nim przedstawiona wygląda bardzo realnie – opowiadała.

Celem kampanii i promującego ją spotu jest zwrócenie uwagi na niedoceniany problem jazdy na porannym kacu, kiedy kierowcom wydaje się już, że są w pełni świadomi swoich zachowań.

- Nie zdajemy sobie sprawy, że rano, po imprezie, pomimo wziętego prysznica i zjedzonego śniadania, nadal możemy być pijani. Ta kampania miała bardzo dobre wyniki ewaluacyjne, czyli, że ludzie widzieli i się z nią zapoznali – cieszyła się Jeziorowska. Jej zdaniem takie spoty w przyszłości mogą pozytywnie wpłynąć na zmianę postaw społecznych.

Więcej na temat spotu i innych filmów realizowanych w ramach kampanii społecznych dowiesz się słuchając nagrania audycji.

bch