Logo Polskiego Radia
Czwórka
Szczepan Rybiński 04.01.2013

Czy w pracy można poczuć się jak w domu?

Nie od dziś wiadomo, że dobra atmosfera w miejscu pracy to podstawa. W takim razie, czy możemy stracić posadę, jeśli nie potrafimy dogadać się współpracownikami?
Czy w pracy można poczuć się jak w domu?Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Materiał Kasi Węsierskiej

Okazuje się że tak. – Jeden z artykułów kodeksu pracy mówi o tym, że jeśli ktoś nie potrafi współpracować z kolegami może stracić posadę, nawet jeśli prawidłowo wykonuje powierzone mu zadania – informuje dziennikarka Czwórki, Katarzyna Węsierska. Dlatego coraz więcej firm stara się, aby już od pierwszego dnia nowi pracownicy poczuli się jak u siebie.

Najpopularniejszą metodą na poprawę atmosfery w biurze są... wyjazdy integracyjne. Jednak są firmy, które do nowych pracowników podchodzą indywidualnie.

– W tych miejscach nowoprzyjęta osoba jest po prostu przydzielana do managera projektu, który ma się nią zaopiekować. Takie podejście na pewno zaprocentuje dla firmy – tłumaczyła Czwórce Sylwia Kijewska–Olczak z agencji Primum PR.

Jednak ostatecznie najczęściej sami musimy dbać o dobrą atmosferę w pracy. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na kolegach i szefie, posłuchaj nagrania rozmowy z "Poranka OnLine", dołączonego do materiału.

(sz)