Czwórka
Agnieszka Paciorek
23.08.2012
"Dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości" [WIDEO]
Trwa wakacyjna kampania edukacyjna, która ma zwrócić uwagę na problem sprzedaży alkoholu nieletnim.
Plakat kampanii "Pozory mylą, dowód nie"(źr. www.browary-polskie.pl materiały promocyjne)
Posłuchaj
-
Danuta Gut o kampanii "Pozory mylą, dowód nie"
-
Posłuchaj, co o akcji sądzi psycholog Hanna Hamer
Czytaj także
Akcję organizują Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (ZPPP) oraz Komenda Główna Policji. Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem "Pozory mylą, dowód nie" i jest częścią kampanii "Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony".
Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Danuta Gut podkreśla, że Browary Polskie od 2003 roku angażują się w działania mające na celu ograniczenie dostępu do alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 lat.
Akcja kierowana jest głównie do sprzedawców i świadków sprzedaży, gdyż to oni mają styczność z nieletnim klientem i mogą odpowiednio reagować. W rozpowszechnianych materiałach edukacyjnych (ulotki, plakaty, naklejki) organizatorzy przypominają sprzedawcom oraz klientom o konieczności sprawdzania dokumentów tożsamości i konsekwencjach prawnych sprzedaży alkoholu nieletnim.
ap/ŁSz