Logo Polskiego Radia
Czwórka
Agnieszka Paciorek 23.08.2012

"Dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości" [WIDEO]

Trwa wakacyjna kampania edukacyjna, która ma zwrócić uwagę na problem sprzedaży alkoholu nieletnim.
Plakat kampanii Pozory mylą, dowód niePlakat kampanii "Pozory mylą, dowód nie"(źr. www.browary-polskie.pl materiały promocyjne)

Akcję organizują Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (ZPPP) oraz Komenda Główna Policji. Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem "Pozory mylą, dowód nie" i jest częścią kampanii "Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony".

Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Danuta Gut podkreśla, że Browary Polskie od 2003 roku angażują się w działania mające na celu ograniczenie dostępu do alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 lat.

Akcja kierowana jest głównie do sprzedawców i świadków sprzedaży, gdyż to oni mają styczność z nieletnim klientem i mogą odpowiednio reagować. W rozpowszechnianych materiałach edukacyjnych (ulotki, plakaty, naklejki) organizatorzy przypominają sprzedawcom oraz klientom o konieczności sprawdzania dokumentów tożsamości i konsekwencjach prawnych sprzedaży alkoholu nieletnim.

ap/ŁSz