Logo Polskiego Radia
Czwórka
Łukasz Szumielewicz 26.10.2010

Jak uszczęśliwić pracownika

Koleje Mazowieckie zostały laureatem konkursu Pracodawca Godny Zaufania. Jak w Polskich warunkach dbać o pracownika? Odpowiedź w "Magazynie".
Pociąg Kolei MazowieckichPociąg Kolei MazowieckichWikimedia Commons
Posłuchaj
  • Jak Koleje Mazowieckie dbają o pracowników
  • Nie tylko pensja
  • Pracodawca godny zaufania, czyli jaki?
Czytaj także

Wyjazdy integracyjne, imprezy zapewniające "zwykłym pracownikom" możliwość spotkania z członkami zarządu firmy, bogaty pakiet socjalny i atrakcyjne szkolenia. To tylko niektóre elementy strategii budowania zaufania pracowników w spółce Koleje Mazowieckie. Firma znalazła się w gronie laureatów konkursu Pracodawca Godny Zaufania. Gośćmi Justyny Dżbik w "Magazynie" byli: Marcin Karlikowski, dyrektor biura spraw pracowniczych Kolei Mazowieckich, oraz Krzysztof Przybył, Prezes Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", członek jury konkursu.

– Na ten tytuł pracowaliśmy od pięciu lat, czyli od początku istnienia spółki – podkreśla Marcin Karlikowski. Jak wyjaśnia, Koleje Mazowiecki zapewniają swoim pracownikom przede wszystkim poczucie stabilności zatrudnienia. – Nie ma zwolnień, a wręcz przeciwnie: firma dynamicznie się rozwija, w tej chwili jesteśmy już drugim przewoźnikiem w Polsce, wzrasta liczba pasażerów. Oferujemy pracownikom bogaty pakiet socjalny, dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne, co jest szczególnie ważne na kolei – wylicza gość "Magazynu".

Udogodnienia oferowane pracownikom przez Koleje Mazowieckie doceniło jury konkursu o tytuł Pracodawcy Godnego Zaufania. Jak podkreśla Krzysztof Przybył, odpowiedzialność społeczna biznesu to wyzwanie, któremu w warunkach polskich potrafią sprostać przede wszystkim duże firmy, dysponujące środkami na budowanie zaufania pracowników.

Posłuchaj fragmentów rozmowy z gośćmi "Magazynu".

ŁSz