"1% na kulturę" – pod takim hasłem odbywa się tegoroczna edycja konkursu "Młode Orły" przeznaczonego dla młodych adeptów reklamy. O rynku reklamy w Polsce i perspektywach kariery w branży reklamowej mówił w "Magazynie" Paweł Sosnowski, prezes organizowanego po raz 13. ogólnopolskiego konkursu reklamy "Złote Orły", któremu "Młode Orły" towarzyszą.
Pomysł zorganizowania konkursu, w którym nagradzano by najlepsze powstające w Polsce reklamy, wziął się z potrzeby wyznaczenia standardów jakości na rodzimym rynku reklamowym. – Chcieliśmy się przekonać, które reklamy są dobre, a które złe. Tym bardziej, że reklamy nie tylko sprzedają produkt, ale także kształtują nasze gusta – tłumaczy Paweł Sosnowski.
Konkurs "Młode Orly" skierowany jest do młodych adeptów reklamy, stawiających pierwsze kroki w branży i chcących wypłynąć na szerokie wody. W tym roku przed uczestnikami konkursu staje zadanie zaprojektowania plakatu lub billboardu nawołującego rząd do przeznaczania na rozwój kultury 1 procenta środków z budżetu państwa.
– W poprzednich edycjach "Młodych Orłów" brali udział zarówno zupełni debiutanci, jak i młodzi twórcy dysponujący już pewnym doświadczeniem w tworzeniu reklam – mówi gość Justyny Dżbik. Jak dodaje, ci ostatni z oczywistych względów nadsyłali na konkurs lepsze prace. – Z reguły otrzymujemy od kilkudziesięciu do stu zgłoszeń. Skutki naszych działań bywają fenomenalne. To my jako pierwsi zaczęliśmy akcję przeciwko plastikowym torbom. Skutek jest taki, że w supermarkecie nie dostaniemy wytrzymałem plastikowej torby i po zakupy musimy przychodzić z własną – cieszy się prezes "Złotych Orłów".
Więcej w rozmowie Justyny Dżbik z Pawłem Sosnowskim. Zobacz/posłuchaj.