Logo Polskiego Radia
Czwórka
Karina Duczyńska 20.06.2012

Dlaczego nie lubimy naszej pracy?

- Małe zarobki, rutyna, nadmiar obowiązków, szczegóły z życia rodzinnego, którymi chętnie dzielą się koleżanki - odpowiadali słuchacze Czwórki. - Nie da się pracować, gdy nie widzi się efektów swojej wysiłku. To frustrujące - sugeruje ekspert.
Dlaczego nie lubimy naszej pracy?Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Czego Polacy najbardziej nienawidzą w pracy? - materiał Martyny Ogonek
  • Czego nie lubimy w naszej pracy? - rozmowa z Miłoszem Brzezińskim, trenerem osobistym
Czytaj także

Z badań wynika jednak, że Polaków najbardziej w pracy drażni… nuda. Narzeka na nią aż 28 % ankietowanych. - To, czy zadania są nudne dla danego pracownika, zależy od tego, co on tak naprawdę lubi robić - tłumaczy Michał Filipkiewicz z portalu Praca.pl, który przeprowadził ankietę. – Jeśli zadania są analityczne, a my lubimy pracę z liczbami, to siedzenie nad plikami Excela nie będzie dla nas męczące. Co innego w przypadku osób, które cenią kontakty z ludźmi...

Nuda w pracy wynika także z faktu, że pracownicy nie mają poczucia sensu tego, co robią. - Nie widzą efektów swojego wysiłku i frustrują się - mówi Filipkiewicz. - Tak na dłuższą metę pracować się nie da.

22 % ankietowanych twierdziło również, że czynnikiem zabójczym dla miłości do wykonywanej pracy jest konieczność przesiedzenia w biurze 8 godzin. Nawet, jeśli zadań do wykonania jest zbyt mało i część czasu trzeba spędzać bezproduktywnie.
- Pracodawcy wolą mieć pracowników u siebie przez 8 godzin, a to nie do końca jest rozsądne - mówi Filipkiewicz. - Czasem bowiem siedzimy w pracy, mimo że nie mamy już co robić. Innym razem nie wyrabiamy się z wykonaniem wszystkich zadań i musimy zostać po godzinach. Dlatego lepiej jest wprowadzić zadaniowy tryb i rozliczać pracowników z tego, co zrobili.

Dowiedz się więcej, słuchając całego materiału w nowym cyklu ekonomicznym Czwórkowej audycji "Pod lupą".

(kd)