Logo Polskiego Radia
Polskie Radio Dzieciom
Joanna Osmańska 24.04.2020

Pokolenie "Always on". Które to pokolenie?

Nieustanne sprawdzanie wiadomości, kontrola mediów społecznościowych, siecioholizm, czy infozależność to tylko niektóre z nazw obecnie funkcjonujących w specjalistycznej literaturze przedmiotu. Opisują osoby uzależnione od korzystania z internetu. Zjawisko to nie dotyczy jedynie pokolenia młodych ludzi urodzonych w latach 90- tych XX w. Dotyka także ich rodziców.
Posłuchaj
  • Co młodzi ludzie sądzą o fonoholizmie (Mini Eureka/Polskie Radio Dzieciom)_22.04.2020.
Czytaj także

Gościem audycji "Mini Eureka" jest dr hab Anna Jupowicz-Ginalska z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologiii Uniwersytetu Warszawskiego, koordynatorka projektu FOMO! (Fear Of Missing Out - strachu przed wykluczeniem).

Jak tłumaczy gość Artura Wolskiego, chodzi bardziej o strach przed odłączeniem od informacji, od portali społecznościowych. Chcemy być bardziej na czasie, mieć to czego nie mamy, a inni mają, chcemy wiedzieć, czego inni nie wiedzą. Ciekawe jest, że zjawisko to - FOMO - zostało nazwane i wyodrębnione jeszcze w połowie lat 90, kiedy przecież internet nie był tak powszechny, jak teraz.

Audycja: Mini Eureka
Rozmawiał: Artur Wolski
Gość: dr hab Anna Jupowicz-Ginalska/UW
Data emisji: 22.04.2020.

"Mini Eureka" w Polskim Radiu Dzieciom w każdą środę w godz. 17.15 - 17.45.

***

Każdego tygodnia Polskie Radio Dzieciom emituje ponad 100 premierowych audycji dla dzieci i rodziców, w tym m.in. audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom za pośrednictwem mediów społecznościowych angażują słuchaczy do aktywnego udziału w audycjach oraz zachęcają do wspólnej zabawy w licznych konkursach i zagadkach udostępnianych w formie kolorowych grafik. Wszystkie audycje Polskiego Radia Dzieciom są źródłem wszechstronnej wiedzy, rozwijają w dzieciach wrażliwość na dźwięki i są bezpieczne – chronią najmłodszych przed niechcianymi bodźcami i informacjami, ponieważ stacja nie emituje żadnych reklam! Dostępna w internecie szczegółowa ramówka pozwoli rodzicom na dokładne zaplanowanie dnia razem z Polskim Radiem Dzieciom!

jo