− PKP Intercity także przygotowały się do świąt, bo szczyt wyjazdowy właśnie się rozpoczyna - mówi prezes PKP Intercity, Marek Chraniuk.
Jak podkreśla, jego firma na bieżąco obserwuje frekwencję w pociągach i w okresie świątecznym i noworocznym włącza dodatkowe wagony, myśli też o bezpieczeństwie podróżnych.
− Uruchomiamy w tym czasie dodatkowe pociągi do Zakopanego, średnio dziennie mamy 360 pociągów, do których dołączamy dodatkowe wagony, mówi prezes PKP Intercity.
Do 2023 r. PKP przeznaczy na modernizację i inwestycje 7 mld złotych
A przed PKP Intercity wielkie inwestycje. Firma zmodernizuje i powiększy tabor. Do 2023 roku przewoźnik planuje przeznaczenie ponad 7 mld zł na modernizację i zakup taboru.
Będzie to największy w historii spółki program taborowy, przewidujący zakup nowych lokomotyw i wagonów, a także unowocześnienie już posiadanych. Inwestycje w nowy tabor powinny doprowadzić do zwiększenia liczby pasażerów, a tych już przybywa.
W PKP Intercity przybywa pasażerów
Mijający 2017 rok był bardzo dobry dla PKP Intercity.
Jak podkreśla prezes, mijający rok był najlepszy w historii spółki, która wypracowała zysk na poziomie 270 mln zł.
Ponadto, jak dodaje, pasażerowie wracają do pociągów, w 2016 r. skorzystało z usług PKP Intercity o 24 proc. więcej pasażerów niż rok wcześniej, a w 2017 r. przy takiej samej liczbie pociągów, przybyło 11 procent pasażerów
W 2017 roku PKP Intercity przewiezie ponad 40 mln pasażerów - więcej niż prognozowano.
Justyna Golonko, jk