Ostatnia prosta kampanii to głównie walka o głosy niezdecydowanych. Tzw. wyborcy last minute są trudną do opisania przez politologów grupą osób, które angażują się w proces wyborczy pod wpływem impulsu.
- Niezdecydowani wyborcy nie mają żadnej dominującej charakterystyki - mówiła w audycji prof. Dorota Piontek. Podkreśliła, że przez to sztaby obu kandydatów mają trudność z dotarciem do nich. - Obydwaj kandydaci przede wszystkim mobilizują swój elektorat i starają się dotrzeć do elektoratu, który nie podjął jeszcze do końca decyzji - podkreśliła
21:02 _PR24_AAC 2020_07_09-11-07-58.mp3 Prof. Dorota Piontek o wyborcach last minute i roli mediów w kampanijnej komunikacji (Temat Dnia/ Gość PR24)
- Ostatnie sondaże wyraźnie wskazują, że wyborcy, którzy jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji, przyczynią się w bezpośredni sposób do tego, kto będzie prezydentem przez następne 5 lat - oceniła politolog.
Komunikacja w kampanii
"Zapominamy o wybrykach polityków". Politolog o kampanii wyborczej
Gość audycji odniosła się także do komunikacji w kampanii obu kandydatów. Powołując się na badania, zwróciła uwagę, że siła mediów internetowych, ze względu na ich specyfikę, jest przeceniana.
- Dominuje kombinacja dwóch czynników - spotkań z wyborcami, które następnie są nagłaśniane przez media szerokiego zasięgu - mówiła prof. Piontek. Podkreśliła, że chodzi głównie o telewizję i reklamę zewnętrzną. Dodała, że należy również doceniać siłę i potencjał mediów internetowych, które należy traktować jako jeden z kanałów komunikacji z wyborcami.
- Zasięg oddziaływania mediów tradycyjnych jest duży w porównaniu z mediami internetowymi, ale to właśnie media internetowe mogą stanowić tę kropkę nad i - podsumowała.
Zobacz także:
Zachęcamy do wysłuchania całej rozmowy.
***
Audycja: Temat dnia / Gość PR24
Prowadzący: Ryszard Gromadzki
Gość: prof. Dorota Piontek (UAM)
Data emisji: 09.07.2020
Godzina emisji: 11.09
Polskie Radio 24/st