Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Robert Bartosewicz 11.04.2021

Marcin Kusy: Polskie Radio świetnie wykorzystało czas, aby zmienić formułę i sposób dotarcia do odbiorcy

- Radio - mimo wielu istniejących środków masowego przekazu - wciąż jest ważne, wciąż popularne i medialnie bardzo silne. A Polskie Radio świetnie wykorzystało czas, w którym należało zmienić formułę oraz środki dotarcia do odbiorcy - powiedział w Polskim Radiu 24 Marcin Kusy, dyrektor Programu 1 Polskiego Radia.
Posłuchaj
  • Marcin Kusy o znaczeniu radia jako środka przekazu (Temat dnia)
Czytaj także

11 kwietnia obchodzimy Dzień Radia. Oficjalną datą powstania polskiej radiofonii jest 18 kwietnia 1926 roku, ale bardzo ważnym wydarzeniem w jej historii było uchwalenie 11 kwietnia 1923 roku przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich (SRP), dokumentu "Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej". W czerwcu tego samego roku wpłynął do Sejmu RP projekt ustawy opracowany przez Ministerstwo Poczt i Telegrafów, a 3 czerwca 1924 ustawa została podpisana.

Dzien Radia_1200x660.jpg
Dzień Radia w Polskim Radiu. Zapraszamy do wspólnego świętowania!

- Chciałbym wierzyć, że dla wielu dziś radio jest oknem na świat. Od wielu lat, przynajmniej od kilkunastu, słyszę, że to jest koniec radia. A radio wciąż jest ważne, wciąż popularne i medialnie bardzo silne. Radio ma swoją pozycję, wypracowaną bardzo dawno temu - tak jak w przypadku Polskiego Radia. I cały czas tę pozycję potrafi obronić - powiedział Marcin Kusy. 


Posłuchaj
11:31 PR24_mp3 2021_04_11-20-06-29.mp3 Marcin Kusy o znaczeniu radia jako środka przekazu (Temat dnia)

- Może dlatego, że z jednej strony pozostaje tak cudownie konserwatywne w swojej formie. Nie mówię o formule, która się zmienia, ale o formie. Tak samo jak w 1926 roku czy później, siada spiker, spikerka - celowo używam tej dawniejszej terminologii – i mówi do ludzi - podkreślił dyrektor radiowej Jedynki. 

Jak dodał, "jest to kwintesencja tego, że z odbiornika odbieramy głos kogoś, kto mówi nam rzeczy smutne, wesołe, informuje nas, nadaje muzykę, potrafi nas zabawić, a może czymś zaciekawić". - W tej podstawowej formie radio się wcale nie zmieniło - stwierdził. 

Zobacz także:

Jego zdaniem "Polskie Radio potrafiło świetnie wykorzystać czas, w którym należało się zmienić, należało zmienić formułę, być może środki dotarcia do odbiorcy i metodę nadawania". Jak wyjaśniał, dziś Polskie Radio stosuje w swoim przekazie nowe technologie: internet, smartfony, aplikacje czy nadawanie cyfrowe DAB+.

- Cały czas "nadążamy" jako radio. Mimo wielu istniejących środków masowego przekazu, wciąż jesteśmy atrakcyjni dla odbiorcy - podsumował Marcin Kusy. 

Więcej w nagraniu.

***

Audycja: "Temat dnia"

ProwadzącyKrzysztof Grzybowski

GośćMarcin Kusy (dyrektor Programu 1 Polskiego Radia) 

Data emisji: 11.04.2021

Godzina emisji: 20.06

bartos