Logo Polskiego Radia
PR dla Zagranicy
Ewa Plisiecka 28.04.2023

"Czytanie ma tylko dobre strony". Nowa kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury

Zachęca ona do czytania w niestandardowy sposób, a jej bohaterami są mole książkowe. Ich perypetie będzie można śledzić w miniserialu, skierowanym do odbiorców w każdym wieku.

Pierwszy etap działań promujących kampanię "Czytanie ma tylko dobre strony", obejmie Internet, telewizję, radio oraz outdoor. Potrwa do końca czerwca. Jak informuje Narodowe Centrum Kultury, w kolejnych tygodniach będą publikowane materiały dla bibliotekarzy i edukatorów, służące codziennej pracy z czytelnikami.

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 będą też realizowane kolejne spotkania plenerowe z serii „Czytanie na trawie”, konkursy w mediach społecznościowych i inne niestandardowe działania z udziałem liderów opinii oraz mural, który powstanie w centrum Warszawy.

- Książka może być przyczynkiem do powstania więzi społecznych – mówi dyrektor Narodowego Centrum Kultury prof. Rafał Wiśniewski, zachęcając do korzystania z bibliotek. - Czytanie rozwija nasze słownictwo i wrażliwość a przede wszystkim nadaje sens i kompensuje napięcia, które w naszym życiu się pojawiają – dodaje Rafał Wiśniewski w rozmowie z Ewą Plisiecką.