Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Bartosz Chmielewski 15.09.2011

Niecodzienna reklama białostockiego festiwalu

Okazuje się, iż z hip hopowymi i elektronicznymi gwiazdami festiwalu Up To Date najlepiej w mieście obeznani są białostoccy seniorzy.
fragment klipu zajawiającego Up To Date Festivalfragment klipu zajawiającego Up To Date Festival

- Biosphere to muzyka, która mnie relaksuje, inaczej mi się przy niej myśli – mówi jeden z bohaterów mini sondy przeprowadzonej na ulicach Białegostoku, sprawdzającej wiedzę mieszkańców na temat zbliżającego się Up To Date Festival. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że fan uznanego ambientowca na oko ma około 70 kilku lat. W podobnym tonie wypowiadają się starsi mieszkańcy miasta, zawstydzający swą wiedzą na temat artystów zaproszonych na imprezę białostocką młodzież.

Hitem sondy jest Pani Eugenia, która przy herbatce w swoim mieszkaniu ze znawstwem wypowiada się o stylach prezentowanych przez poszczególnych wykonawców: – Ed Cox lubię go. Trochę biesiadnie, trochę break core – mówi niewzruszonym głosem postępowa babcia, która przepytującego ją reportera informuje, iż o festiwalu dowiedziała się z Fejsa.

Film stał się nowym internetowym hitem. W ciągu jednego dnia obecności na platformie youtube obejrzano go ponad 45 tysięcy razy.

Pozorowany na sondę film jest częścią kampanii promocyjnej festiwalu Up To Date, którego druga edycja odbędzie się w Białymstoku w dniach 23-24 września w magazynie na ulicy Węglowej nr. 10. Na trzech scenach muzycznych festiwalu zagrają m.in. Looptroop Rockers ze Szwecji - jeden z najlepszych europejskich zespołów hiphopowych; najbardziej ceniony ambientowy producent na świecie - Biosphere z Norwegii, czy wirtuoz techno z Detroit - Robert Hood. Pod względem publiczności zapowiada się jedna z najciekawszych imprez tego lata.