Logo Polskiego Radia
IAR
Dariusz Adamski 30.07.2019

"Jest nas 60 milionów". Rusza kampania dotycząca Polonii

W siedzibie Polskiego Radia została zainaugurowana kampania "Jest na 60 milionów". Jej celem jest przekazywanie Polakom mieszkającym w kraju informacji o codzienności tych, którzy z Polski wyemigrowali. Równocześnie do Polonii mają docierać wiadomości o tym, jak zmienia się ich ojczyzna.
Posłuchaj
  • W siedzibie Polskiego Radia zostanie dziś zainaugurowana kampania "Jest na 60 milionów". Relacja Karola Surówki (IAR)
Czytaj także

W uroczystym podpisaniu umowy rozpoczynającej kampanię wzięli udział między innymi przedstawiciele mediów publicznych oraz marszałek Senatu Stanisław Karczewski.

60 milionów to szacunkowa liczba wszystkich osób polskiego pochodzenia. Niecałe 40 milinów z nich mieszka w Polsce, 20 milionów - poza granicami kraju. W ramach kampanii "Jest nas 60 milionów" w polskich mediach emitowane będą programy edukacyjne, sportowe, historyczne i kulturalne.

Będą one skierowane zarówno do Polaków mieszkających w kraju, jak i do Polonii. Przy okazji kampania ma też zachęcać polskich emigrantów do powrotu do kraju.

Pierwszy Kongres Młodzieży Polonijnej Ameryki Południowej

Kampania została zainaugurowana oficjalnie w poniedziałek po południu, ale już na początku lipca odbył się między innymi pierwszy Kongres Młodzieży Polonijnej Ameryki Południowej.

W brazylijskiej Kurytybie młodzi ludzie polskiego pochodzenia mieszkający w Argentynie, Chile, Brazylii i Urugwaju brali udział w debetach, spotkania, koncertach i warsztatach. 

W kampanii "Jest nas 60 milionów" wezmą udział Senat, Stowarzyszenie "Wspólnota Polska", Polska Agencja Prasowa, TVP Polonia, Polskie Radio, Rada Mediów Narodowych i Tygodnik "Do Rzeczy".

IAR/dad