Planuje pobić rywala konkretnie na rynku brytyjskim. Adidasowi ma w tym pomóc status oficjalnego sponsora odzieżowego letnich igrzysk w Londynie.
Adidas ma w Wielkiej Brytanii 15 procent udziału w rynku odzieży i obuwia sportowego. Branża jest warta 4,3 mld funtów. Nike z kolei utrzymuje 18-19 procent, ocenia Gil Steyaert, szef brytyjskiego oddziału Adidasa.
- Jesteśmy bardziej znani w północnej części Wysp i Szkocji niż na południu. Nike z kolei zawsze był bardziej znany w Londynie - mówi Gil Steyaert Bloombergowi.
Według prezesa całej międzynarodowej firmy Adidas, Niemca Herberta Hainera, sponsoring olimpijski pozwoli na zwiększeniu przychodu firmy o 100 mln funtów rocznie, a tym samym przegonić Nike do 2015 roku.
Ubrania niemieckiej marki zaprojektowane przez projektantkę Stellę McCartney będą nosić członkowie reprezentacji Wielkiej Brytanii oraz wolontariusze, obsługa techniczna i oficjele podczas igrzysk.
tk