Riverbed Technology, firma zajmująca się poprawą wydajności sieci IT, przedstawia badania, z których wynika, że więcej niż jedna trzecia Europejczyków chce obejrzeć Letnie Igrzyska Olimpijskie w Internecie. Z tego powodu strony oferujące streaming wideo muszą być przygotowane na wzrost liczby odwiedzin.
Badanie, przeprowadzone na zlecenie Riverbed, objęło ponad 3500 respondentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii. Pokazały one, że w przybliżeniu jeden na pięciu Europejczyków deklaruje, że prawdopodobnie obejrzy większość Olimpiady w sieci. Okazało się również, że każdy z nich będzie w stanie zaakceptować maksymalnie do dwóch minut przerw w streamingu zanim przeniesie się do innego medium.
Badania pokazały również, że finał biegu mężczyzn na 100m może być najbardziej pożądanym wydarzeniem, gdyż aż 51% respondentów chce je zobaczyć online. Następnym w kolejności jest pływanie mężczyzn stylem dowolnym na 100 m z 36% osób deklarujących chęć zobaczenia tych zawodów. Finał turnieju męskiego piłki nożnej został wskazany przez 30% badanych .
„Europejczycy zmieniają swoje przyzwyczajenia związane z oglądaniem transmisji. Sportowe wydarzenia światowego formatu, takie jak Igrzyska Olimpijskie często powodują gwałtowne wzrosty ruchu w sieci ponieważ Internauci włączają swoje komputery czy smartfony, by obejrzeć w sieci swoje ulubione dyscypliny, być na bieżąco z tym, co się dzieje oraz by kupować gadżety związane z danym wydarzeniem.” – mówi Apurva Davé, wicedyrektor marketingu i zarządzania produktami, Stingray Business Unit, Riverbed – „Dostawcy usług powinni wykonać dodatkowe pomiary sygnalizujące wzrost zapotrzebowania podczas igrzysk. Jeśli tego nie zrobią, a ich strony przestaną być dostępne w tym czasie, może to doprowadzić do sytuacji, że internauci zdecydują się na inne medium, co potencjalnie może oznaczać utratę wpływów z reklam oraz niezrealizowane szanse na sprzedaż.”
Riverbed współpracuje z wieloma organizacjami na całym świecie wspierając je w wyzwaniach związanych z wydajnością sieci, jakie spotykają użytkowników korporacyjnych i konsumentów podczas dostępu do programów i danych online. Rodzina produktów Riverbed Stingray zapewnia kontrolery dostarczania aplikacji (ADC) i narzędzia optymalizujące zawartość stron (WCO), które pozwalają przedsiębiorstwom kreować, zarządzać i dostarczać kluczowe usługi szybko, w sposób bardziej elastyczny i po niższych kosztach. Stingray pozwala także firmom kontrolować i optymalizować usługi w chmurze poprzez sprawdzanie, przekształcanie, nadawanie priorytetów oraz routing ruchu sieciowego tak, by odwiedziny użytkowników online na stronie cechowały się szybkością i pewnością nawet podczas dużych sportowych wydarzeń takich jak Igrzyska Olimpijskie.