Nowe Technologie

Socmedia mają więcej niż myślimy

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2012 23:00
Wyniki 2. edycji Adobe Digital Index mówią o dużym niedoszacowaniu wpływu mediów społecznościowych. Badanie obejmuje gigantów, takich jak Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr, Blogger, YouTube i Yelp oraz ponad 1.700.000.000 wizyt na stronach serwisów handlowych branż handlu detalicznego, turystyki i mediów. Wnioskiem głównym jest niedocenianie socmediów przez marketing.
Adobe
Adobe

 

Badanie przeprowadzone przez Adobe wykazało niedoszacowanie wpływu mediów społecznościowych  o prawie 100 procent. Analiza 1,7 miliarda wizyt na stronach internetowych sugeruje, że handlowcy powinni rozważyć nowy model atrybucji. 

 

Najważniejsze ustalenia zawarte w raporcie

 


  • Najpopularniejszy model stosowany przez handlowców — atrybucja na podstawie ostatnich kliknięć (last-click attribution) — może powodować niedoszacowanie przez nich wpływu mediów społecznościowych nawet o 94 procent.


  • Modele atrybucji oparte na pierwszych kliknięciach (first-click attribution) pozwalają dokładniej określić pozytywny wpływ mediów społecznościowych na wcześniejsze angażowanie się klientów w procesy zakupowe.


  • Znaczne różnice w danych dotyczących atrybucji na podstawie pierwszych i ostatnich kliknięć dla rozmaitych serwisów społecznościowych mogą skłonić handlowców do zmiany podziału środków budżetowych pomiędzy te serwisy oraz inne kanały cyfrowe.

 

Dlaczego 1-sze kliknięcie jest takie ważne

Atrybucja na podstawie ostatnich kliknięć zakłada, że za zachowania konsumenta w największym stopniu odpowiada kanał marketingowy, z którym miał on styczność jako ostatnim przed wizytą lub zakupem. W modelu opartym na pierwszych kliknięciach odpowiedzialność ta jest przypisywana kanałowi, z którym konsument miał styczność jako z pierwszym. Media społecznościowe tworzą środowisko, w którym jest możliwe budowanie świadomości marek i kontaktowanie się z potencjalnymi i aktualnymi klientami we wczesnej fazie procesów zakupów.

 

Atrybucja na podstawie ostatnich kliknięć, ignorując znaczenie tych wczesnych interakcji, przywiązuje nieproporcjonalną wagę do kanałów marketingowych, z których klienci korzystają w późniejszym okresie procesu zakupów. Powoduje to niedoszacowanie roli innych kanałów w budowaniu świadomości, angażowaniu i bieżących relacjach pomiędzy klientami i markami. Natomiast atrybucja na podstawie pierwszych kliknięć przyznaje większą rolę w tych wczesnych interakcjach mediom społecznościowym. Różnice pomiędzy tymi dwoma modelami są znaczne i mogą spowodować zmiany w przydzielaniu przez firmy środków budżetowych na media społecznościowe

Czytaj także

Jak zarządzać mediami społecznościowymi w firmie

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2012 00:00
Opublikowane właśnie wyniki raportu Deloitte pokazują specyficzne motywacje, które rządzą polską firmą i jej stosunkiem do socmediów. Raport: "Biznes społecznościowy nowa era w komunikacji biznesowej" pokazuje, że ponad połowa firm w Polsce korzysta z mediów społecznościowych, bo robi tak konkurencja. Kluczowa więc staje się strategia wykorzystania obszaru socmediów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

HP: aplikacje mobilne zintegrowane z systemami biznesowymi

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2012 00:00
Coraz większa popularność smartfonów i aplikacji mobilnych rewolucjonizuje sposób, w jaki przedsiębiorstwa tworzą wartość biznesową i wyróżniają się na tle konkurencji. Umiejętność przetrwania przedsiębiorstw na rynku zależy obecnie od zdolności do reagowania na potrzeby klientów i obywateli. Wynikają z dostępu do aplikacji dla przedsiębiorstw, jak również do portali społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i LinkedIn.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Internet: 1 minuta

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2012 00:00
Intel zwizualizował rzeczywistość i zdarzenia określone czasem: 1 minuta w Internecie to 6 milionów odslon Facebooka lub ponad 200 milionów maili.
rozwiń zwiń