Pierwsza fala Ultraboków przyniosła przede wszystkich maszyny atrakcyjne wizualnie, kierowane do amatorów komputerów przenośnych z najwyższej półki. Podkreślała to stylistyka oferowanych modeli, wykonanych z monobloku aluminium i zdobionych grawerowanymi wzorami. Model biznesowy był tylko jeden – odstawał co prawda wyglądem od trójki konkurentów, ale oferował większe możliwości komunikacyjne: konstruktorom udało się między innymi, mimo otrzymania komputera najlżejszego z pierwszej fali Ultrabooków, umieścić w nim modem 3G oraz wyposażyć w największą liczbę portów. Jak się okazało, pierwsze Ultrabooki okazały się być uniwersalnie atrakcyjne: stylowe konsumenckie modele z marszu zdobyły portfele odbiorców biznesowych poszukujących wydajnego i mobilnego narzędzia pracy pozwalającego jednocześnie na zrobienie należytego wrażenia na partnerze w rozmowie.
Drugi rzut
Druga fala Ultrabooków, któa pojawiła się na rynku w połowie 2012 roku, przyniosła zdecydowanie więcej konstrukcji, zarówno wyspecjalizowanych, jak i uniwersalnych. Pojawiły się konstrukcje obsługujące wszystkie niezbędne w nowoczesnej firmie technologie zdalnego zarządzania, dzięki czemu Ultrabooki przestały kojarzyć się najbardziej z reprezentacyjnym komputerem dla kadry zarządzającej, a stały się rozsądną alternatywą dla tradycyjnych komputerów używanych przez szeregowych pracowników. Modele konsumenckie z najwyższej półki zyskały jeszcze więcej stylu, nobliwości i ceny, stając się elitarnymi narzędziami pracy i rozrywki dla chcących podkreślić za pomocą komputera przenośnego swój status społeczny. Ultrabooki takie wprost zapierają dech swoimi możliwościami i wyposażeniem: na porządku dziennym są najmocniejsze procesory, ekrany o rozdzielczości Full HD oraz samodzielne karty graficzne umożliwiające komfortowe granie w najwyższych rozdzielczościach. Równocześnie pojawiło się dużo konfiguracji sprowadzających Ultrabooki w okolice poziomu cenowego akceptowanego przez większą ilość klientów. Nie oznacza to oczywiście, że zastosowane zostały komponenty niższej jakości i mniej wydajne; dzięki efektowi skali i większe sprzedaży producenci mogą niezbędne części kupić taniej od swoich dostawców. Ultrabooki środka zostały stworzone przede wszystkim z myślą o klientach indywidualnych, którzy poszukują dużej wydajności i mobilności w rozsądnej cenie. Producenci zdecydowali się na wprowadzenie do sprzedaży modeli bardziej zróżnicowanych wizualnie: aluminium jest dalej stosowane, pojawiły się jednak dodatkowe kolory, co pozwala na lepsze dopasowanie wyglądu komputera do swoich potrzeb. Producenci stawiają także na specjalizację wybranych modeli: nowe Ultrabooki wyposażane są w głośniki dobrej jakości, często brandowane przez cenione marki audio;w sprzedaży pojawiły się także konfiguracje kierowane do graczy, wzbogacone o dodatkową kartę graficzną.
Tech
Urozmaiciły się także rozmiary ekranów; o ile początkowo Ultrabooki wyposażane był w wyświetlacze o przekątnych 11 i 13 cali, o tyle druga generacja przyniosła konstrukcje z popularniejszymi w Polsce matrycami o wielkości 14 i 15 cali.
- Te same konfiguracje, które przemawiają do klientów indywidualnych, trafiają w gusta odbiorców biznesowych z małych przedsiębiorstw. Technologie vPro stosowane w modelach stricte biznesowych przydatne są w dużych przedsiębiorstwach, mających rozbudowaną infrastrukturę IT, mniejsi odbiorcy poszukują raczej konstrukcji uniwersalnych, które sprawdzą się nie tylko jako komputer do pracy, ale pozwoli także na komfortowe użytkowanie jako komputer osobisty po godzinach.
Ultrabooki idealnie wpisują się w tę potrzebę mniejszych przedsiębiorców, którzy nie muszą już iść na kompromis poszukując komputera idealnego do biura oraz domu. Ultrabook to komputer przenośny doskonale radzący sobie w każdym scenariuszu użytkowania.