Nie każdy przedsiębiorca musi kupować nowe oprogramowanie
Wystarczy skorzystać z rodzaju „ubezpieczenia”, jakim jest usługa abonamentu oferowana przez dostawcę systemu. Abonament trwa przez okres jednego roku, i w jego ramach przedsiębiorstwo ma gwarancję uzyskania m.in. darmowych aktualizacji użytkowanych systemów. Nawet jeśli firma aktualizuje system tylko raz w roku, koszt abonamentu stanowi ok. 25 – 35% ceny licencji, czyli zakupu nowej wersji oprogramowania. Tymczasem praktyka wskazuje, że w ciągu roku warto aktualizować systemy częściej niż tylko raz. Od stycznia zaczną obowiązywać nowe przepisy, ale przecież wiosną 2014 spodziewamy się wprowadzenia nowelizacji w ordynacji podatkowej. Równolegle zapowiadane są dalsze zmiany prawne w ramach adaptacji przepisów polskich do regulacji obowiązujących w Unii Europejskiej. Dziś jeszcze nie wiemy, jak będzie się zmieniało prawo w przyszłym roku.
- Przełom roku to moment, w którym z reguły implementowane są najważniejsze zmiany prawne. Grudzień 2013 jest zatem najlepszym czasem na wykupienie abonamentu, ponieważ w jego ramach można nie tylko zaktualizować system na rok 2014, ale można będzie jeszcze zdążyć przygotować się do zmian w roku 2015, Sage stara się wcześniej wypuszczać na rynek nowe wersje oprogramowania. Jeśli więc będzie potrzeba aktualizacji systemów w grudniu przyszłego roku, nowe wersje będzie można otrzymać za darmo w ramach abonamentu kupionego obecnie.
Współpraca ze sprawdzonym dostawcą
Redukcja kosztu aktualizacji poprzez abonament możliwa jest jedynie przy współpracy ze sprawdzonym dostawcą oprogramowania. W Sage na bieżąco monitorowany jest proces legislacyjny i na podstawie zbieranych w ten sposób informacji przygotowywane są niezbędne aktualizacje. Dzięki temu nowe wersje systemów są gotowe do zainstalowania, zanim nowe przepisy wchodzą w życie.
„Skoro przedsiębiorcy i tak zmuszeni są aktualizować oprogramowanie, zawsze zachęcamy, by myśleli o przygotowaniu się do zmian i redukcji kosztów przed ‘godziną 0’ i by nie odkładali instalacji na ostatni moment” – wyjaśnia Katarzyna Kaganiec, Sage.
Kto może korzystać z abonamentu?
Z usług abonamentu może skorzystać firma, która użytkuje aktualną (ostatnią) wersję systemu. Jeżeli użytkowana jest wersja starsza, w pierwszej kolejności należy ją zaktualizować do wersji będącej w bieżącej sprzedaży i dopiero po tym wykupić abonament. Warto podkreślić, że obok darmowych aktualizacji, w abonamencie – zależnie od jego typu – mogą być dostępne także inne usługi, jak np. dostęp do infolinii, pakiet godzin do wykorzystania na konsultacje ze specjalistami lub pierwszeństwo w realizacji zamówionych usług.
autor: Informacja prasowa