Nowe Technologie

Rozmowa Komputera w Firmie

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2013 12:48
Z Deng Yuchenem, szefem marketingu polskiego oddziału ZTE rozmawia Cezary Tchorek-Helm.
Deng Yuchen, szef marketingu polskiego oddziału ZTE
Deng Yuchen, szef marketingu polskiego oddziału ZTE

Z Deng Yuchenem, szefem marketingu polskiego oddziału ZTE rozmawia Cezary Tchorek-Helm.

Polski rynek telefonów GSM jest specyficzny, ponieważ rządzą na nim operatorzy. Jakie są pomysły ZTE na zbudowanie nowego modelu sprzedaży?
ZTE dystrybuuje swoje urządzenia głównie poprzez operatorów, u których mamy kilka modeli modemów USB oraz smartfonów. Kolejnym korkiem jest zaistnienie w kanale retail, co zagwarantuje nam międzynarodowa współpraca z Asbisem przy sprzedaży smartfonów. Porozumienie zostało zawarte na szczeblu regionalnym, dlatego nasze nowe modele trafią na rynek wielu państw EMEA za pośrednictwem spółki Asbis.

Jaka jest najnowsza oferta ZTE i czym firma chce zdynamizować sprzedaż?
ZTE realizuje strategię wprowadzania urządzeń z modułem LTE na wszystkich ważnych rynkach świata. W Polsce oferujemy już modemy i mobilne hotspoty działające w tej technologii, teraz czas na smartfony. Debiut pierwszego smartfonu ZTE LTE w Polsce przewidziany jest na koniec bieżącego roku. Smartfon Grand S Flex będzie pracował w zakresach 800/900/1800/2600MHz umożliwiając download na poziomie do 100Mb/s. Mamy poza tym kilka nowych smartfonów o optymalnych parametrach konfiguracyjnych, między innymi udaną kontynuację serii Blade w postaci modeli Blade V i Blade G, które mogą z powodzeniem konkurować z tzw. uznanymi markami w segmencie medium level.

Skoro ZTE myśli o kanale detalicznym to jaki typ klienta jest ważniejszy: ten budżetowy szukający niskiej ceny za smartfon czy biznesowy?
Przymiotnik „budżetowy” ma negatywne konotacje, naszym zdaniem zupełnie niesłusznie. Jeśli smartfon w cenie do 1000 zł umożliwia menadżerowi dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi pracy w trybie mobilnym, to dlaczego nie może być nazywany biznesowym. Uważamy, że solidnie wykonany smartfon z precyzyjnym wyświetlaczem, oferujący transfer danych oraz obsługę aplikacji biurowych, można z powodzeniem oferować w optymalnej dla klienta końcowego cenie.

Jakie są plany komunikacyjne ZTE i jak ma wyglądać akcja reklamowa?
Jeśli chodzi o rynek operatorski, to naszym urządzeniom wsparcie promocyjne zapewnia konkretny operator. Dzięki temu jesteśmy obecni w spotach telewizyjnych, outdoorze oraz prasie i kampaniach internetowych. W kanale detalicznym działania reklamowe mają zupełnie inną specyfikę. O szczegółach wsparcia marketingowego będziemy rozmawiać z dystrybutorem naszych smartfonó

Czy zmiana strategii wiąże się ze zmianą cen na urządzenia i jak to wpływa na poziom zaplanowanej sprzedaży?

Zmiana strategii dotyczy struktury przychodów z poszczególnych kategorii produktowych. Po prostu będziemy sukcesywnie coraz bardziej koncentrować się na segmencie mobile. ZTE konkuruje zarówno jakością, jak i ceną, a zmiana strategii umocni jedynie te dwie wartości w każdym z segmentów, w których ZTE jest obecne ze swoimi produktami.

Jak wycenia swoją część rynku ZTE w Polsce i jaką pozycję zamierza zająć docelowo?

Celujemy globalnie w 30% wzrostu sprzedaży w segmencie smartfonów. Polska jest ważnym rynkiem w Europie. W roku 2012 sprzedaliśmy w Polsce 50 000 komórek. Będziemy zadowoleni, jeśli rok 2013 zamknie się wynikiem zbliżonym do zakładanego globalnie wzrostu.



autor: Cezary Tchorek-Helm

Zobacz więcej na temat: smartfony wywiad zte