Nowe Technologie

Mobilne systemy business intelligence

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2013 03:09
Ze względu na różnorodność i nieprzewidywalność swych potrzeb, użytkownicy, potrzebują czegoś więcej niż tylko dostępu do raportów na urządzeniach mobilnych.
Mobilne systemy business intelligence
Foto: Glow Images/East News

Według danych IDC (International Data Corporation), do 2015 roku liczba pracowników mobilnych wyniesie 1,3 miliarda, co będzie stanowić aż 37,2% osób aktywnych zawodowo.

  • Pracownicy chcą mieć możliwość zadawania własnych pytań i odpowiedniego wglądu do informacji w konkretnych sytuacjach. Jednakże, taki rodzaj dynamicznego Business Discovery – systemu Business Intelligence dającego pełną kontrolę nad analizą danych użytkownikom biznesowym, wymaga serwera, który byłby w stanie przetworzyć dużą ilość informacji, na co nie pozwalają jeszcze możliwości urządzeń mobilnych.
  • Dodatkowo pracownicy nie zawsze posiadają dostęp to serwerów firmowych. Odpowiedzią nie może być jednak tworzenie ładnie prezentujących się raportów o ograniczonej przydatności. Idealne rozwiązanie umożliwiałoby analizę i przeglądanie informacji w trybie online oraz przeglądanie tych samych informacji – co prawda mniej interaktywnie – będąc niepodłączonym do sieci. Ponadto, użytkownicy powinni być w stanie zdefiniować widoki dostępne w trybie offline.
  • Przykładem zastosowania takich rozwiązań może być przedstawiciel handlowy, który udaje się w podróż, by spotkać się z jednym ze swoich najważniejszych klientów. Przedstawiciel, aby maksymalnie wykorzystać swoje szanse podczas spotkania i zarekomendować odpowiednie produkty, chce przestudiować historię klienta na przykład analizując jego dotychczasowe zakupy. Mobilna aplikacja Business Discovery powinna umożliwić mu to za każdym razem, gdy będzie miał dostęp do internetu.

Idąc o krok dalej, zakładamy, że przedstawiciel chciałby zaprezentować swoje wnioski w trakcie spotkania, jednak nie ma pewności, że będzie miał dostęp do internetu. Nie jest to problem, ponieważ przedstawiciel może zapisać dane w sposób umożliwiający mu w razie potrzeby wybrać odpowiednie widoki, które wcześniej utworzył. Pozwoli mu to na przejście przez całą analizę wspólnie z klientem i przedstawienie mu rekomendacji.

3 zalety Business Intelligence

1. Rzeczywiste możliwości Business Discovery w trybie online

Business Discovery umożliwia użytkownikom będącym w zasięgu sieci, użytkowanie, odczytywanie i  wyszukiwanie danych, z których mogą korzystać, by rozwiązywać problemy biznesowe na nowe sposoby. Dla użytkowników biznesowych niezwykle ważne jest wyszukiwanie i korzystanie z dynamicznych dashboardów i analiz za pośrednictwem dowolnego urządzenia mobilnego. Dashboardy muszą przedstawiać informacje w sposób przyjazny i intuicyjny dla użytkownika oraz zapewniać dostęp do jak największej ilości szczegółowych danych. Pozwala to użytkownikom na przeszukiwanie danych, zadając dowolną liczbę pytań osobiście, w grupach czy w zespołach. Business Discovery powinno działać tak jak ludzki umysł, dając użytkownikom dostęp również do analiz odpowiadających na niezaplanowane wcześniej pytania.

Dodatkowe funkcje umożliwiające pracę w zespole, takie jak adnotacje lub udostępnianie sesji w czasie rzeczywistym, pozwalają pracownikom na uczenie się od kolegów. Dzięki efektywnemu mobilnemu rozwiązaniu Business Discovery, użytkownicy mają możliwość zapisania swoich obserwacji w aplikacji analitycznej i udostępniania ich bezpośrednio innym użytkownikom.

2. Elastyczne podejście do danych w trybie offline, dające kontrolę użytkownikowi

Dla użytkowników mobilnych bardzo ważne jest wykorzystanie platformy Business Discovery, aby uzyskać informacje, których potrzebują. Ważne jest aby posiadać dostęp do aplikacji analitycznych bez konieczności łączenia się z internetem – np. podczas spotkania z klientem w miejscu bez dostępu do WiFi. Przykładowo podłączeni do sieci użytkownicy mogą poruszać się do pewnego poziomu i zapisać informacje, które będą możliwe do odczytu w trybie offline. Dostęp do informacji powinien być możliwy w tych samych aplikacjach, a nie w dodatkowych raportach, w przyjazny dla użytkownika sposób, zarówno w trybie online i offline. Użytkownicy powinni mieć widok na wszystkie zakładki w aplikacji i na wszystkie dostępne w nich elementy, równocześnie mając możliwość wyboru miedzy rożnymi analizami kontekstowymi, zapisanymi na urządzeniu.

Zazwyczaj osoby przygotowujące raporty starają się przewidzieć przyszłe potrzeby użytkowników. Odpowiednie funkcje dostępne w trybie offline pozwalają użytkownikom korzystać z danych, tym samym zmniejszając lub nawet eliminując konieczność polegania na osobach, które przygotowują raporty.

3. Szybki do wdrożenia, bezpieczny i łatwy w użytkowaniu

Niezależnie od tego, czy użytkownik znajduje się przy swoim biurku, czy właśnie podróżuje, aplikacje Business Discovery działają na wszystkich platformach. Jeżeli aplikacja jest dostępna dla desktopów, to powinna być także dostępna na urządzeniach mobilnych, bez potrzeby ponownego jej kodowania i zmieniania. Stan ten powinien mieć zastosowanie w trybie online i offline.

Prawdą jest, że dział IT posiada zazwyczaj scentralizowaną kontrolę nad danymi. Główną cechą narzędzi biznesowych jest możliwość tworzenia aplikacji, które są szybkie do wdrożenia, łatwe i ciekawe w użytkowaniu oraz pomagają w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Platformy Business Discovery są interaktywne, bazują na asocjacyjnych danych, umożliwiają szybką ich analizę oraz dają dostęp do informacji niezależnie od miejsca, w którym znajduje się użytkownik. 



autor: Mariola Czapkiewicz

Czytaj także

Praca zdalna uwarunkowana prawem

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2013 11:43
Często nie znamy osobiście przedstawiciela firmy, dla której wykonujemy zlecenie a także nie mamy czasu ani konieczności fizycznego przebywania w miejscu, gdzie ogniskuje się proces pracy.
rozwiń zwiń