Nowe Technologie

Udany biznes Telekomunikacji Polskiej

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2012 23:00
Może poszukiwania nabywcy TP SA, o których mówią dzisiejsze serwisy informacyjne są przedwczesne. France Telecom powinno się zastanowić, bo TP zaczyna ostro grać na rynku aplikacji mobilnych. Mobilna gra "Serce i Rozum" przygotowana przez Looksoft i AtomClick dla Telekomunikacji Polskiej popularnością wyprzedziła Angry Birds. Aplikacja była ściągana średnio co 30 sekund, w ciągu 3 miesięcy pobrano ją ponad 300 tys. razy.
Komunikacja Polska S.A.
Komunikacja Polska S.A.

„Skala popularności gry na smartfonach w stosunku do wersji na Facebook pokazuje skuteczność rozwiązań na komórki w dotarciu z przekazem marketingowym do szerokiej grupy konsumentów. Nikt z marketerów nie powinien mieć chyba teraz wątpliwości, czy przeznaczać na mobile cześć budżetu na działania interaktywne”– powiedział Dariusz Kocięcki, Senior Account Manager w Looksoft.


Jak i gdzie pobrać Serce i Rozum?


Bezpłatną grę można było uruchomić na wszystkich platformach mobilnych: Android, iOS, BlackBerry, Java/Symbian, Windows Phone oraz na Facebooku. Premiera miała miejsce 21 listopada 2011 roku i od tego momentu do końca lutego 2012 roku gra została pobrana 320 tysięcy razy.



  • Największą popularnością cieszyła się wśród użytkowników smartfonów wyposażonych w system Android, na które pobrano grę ponad 200 tysięcy razy.

  • Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno iPhone’y i iPady ( w sumie  prawie 40 tysięcy pobrań) oraz urządzenia z systemem Java/Symbian z liczbą niemal 20 tysięcy ściągnięć. Użytkownicy telefonów BlackBerry i z systemem Windows Phone pobrali grę po kilka tysięcy razy. Różnice liczbowe związane są z utrzymującą się w Polsce popularnością systemu Android wśród posiadaczy smartfonów.

  • Na Facebooku fani zagrali ponad 20 tysięcy razy. Ogólnie użytkownicy poświęcili około 10 tys. godzin na zabawę i 121 tys. razy przeszli jedną z plansz, a 330 osób przebrnęło przez wszystkie 20 poziomów gry.


Grę mobilną „Serce i Rozum” zrealizowała agencja marketingu mobilnego Looksoft we współpracy z agencją interaktywną Atomclick na zlecenie Telekomunikacji Polskiej. Projekt jest elementem kampanii wizerunkowej prowadzonej przez polskiego operatora.



Czytaj także

KE: TP dyskryminuje innych operatorów

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2010 15:48
Komisja Europejska wyraziła zdecydowane niezadowolenie ze stanu prawnego w Polsce, który może być szkodliwy dla konkurentów Telekomunikacji Polskiej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Telekomunikacja Polska sprzedaje Wirtualną Polskę?

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2011 12:52
Według nieoficjalnych informacji decyzja miałaby zapaść we wrześniu, a obecnie TP SA szuka firm, które doradzałyby w przeprowadzaniu transakcji. Jej wartość może sięgnąć nawet miliarda złotych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Co dalej z Telekomunikacją Polską?

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2012 09:06
Grupa France Telecom (FT) zaczęła sprawdzać, czy znalazłby się chętny odkupienia od niej stacjonarnej części Telekomunikacji Polskiej (TP) - dowiedział się "Parkiet" z trzech niezależnych źródeł.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pierwsza polska platforma gier i aplikacji mobilnych

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2012 00:00
Zadebiutowała nowa platforma: serwis JuupStore. Nowy serwis dla użytkowników telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów to dostępność dla najbardziej popularnych platform mobilnych (Android, iOS, Java, Windows Mobile, Windows Phone, Symbian) oraz polskie opisy wszystkich oferowanych produktów, stworzone przez dedykowaną redakcję.
rozwiń zwiń