Nowe Technologie

Lubimy zakupy grupowe w wakacje

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2012 00:00
Sektor turystyki przebudowuje się, czego sygnałem są liczne bankructwa w branży. Kluczem do sukcesu dla przedsiębiorcy wydaje się być jednak niska cena oraz zakupy grupowe.
Lubimy zakupy grupowe w wakacje
Foto: Glow Images/East News

 

Wg badania Citeam.pl. tego lata sprzedano niemal trzykrotnie więcej kuponów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zwiększeniu uległa również kwota transakcji  – użytkownicy wydali na zakup oferty średnio 20 proc. więcej. Lipiec to bezapelacyjnie najlepszy miesiąc dla kategorii Podróże na serwisach zakupów grupowych. – Już w ubiegłym roku zanotowaliśmy w tym okresie znaczący wzrost sprzedaży ofert wakacyjnych, czyli noclegów, wycieczek czy turnusów pobytowych. Także w tym roku najwięcej użytkowników właśnie w lipcu skorzystało z turystycznych ofert na naszym serwisie – mówi Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

 

W tym roku można zaobserwować znaczący wzrost osób, które kupowały w kategorii Podróże na serwisie. – Porównując lato 2012 do analogicznego okresu w ubiegłym roku, liczba sprzedanych ofert turystycznych wzrosła aż o 180 proc. – wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl.

 

Wzrost wydatków na oferty turystyczne z zakupów grupowych

 

Tego lata kupującym na zakupach grupowych najbardziej przypadły do gustu wyjazdy w tereny górskie, które stanowiły niemal 40 proc. sprzedanych kuponów. Nieco niżej w rankingu popularnych destynacji uplasował się wypoczynek nad morzem, gdzie swój urlop spędzili nabywcy co czwartej oferty na Citeam.pl. Co ciekawe, Polacy w ten sposób organizowali swój wypoczynek nie tylko poza miastem – co ósmy sprzedany kupon w kategorii Podróże dotyczył lokalizacji miejskich, np. noclegów w Krakowie, Trójmieście czy Wrocławiu. W okresie wakacyjnym użytkownicy zakupów grupowych przeznaczyli również nieco więcej funduszy na zakup ofert turystycznych. – Średnia kwota kuponu nabywanego w tej kategorii wzrosła o ok. 95 zł w porównaniu do ubiegłorocznych wakacji. Tego lata użytkownicy nabywali oferty turystyczne średnio za kwotę ponad 471 zł – wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl. Ogółem co ósmy kupon sprzedawany na serwisie pochodzi z kategorii Podróże.

 

Hity sprzedażowe – najpopularniejsze oferty turystyczne

 

W trendy związane z najpopularniejszymi kierunkami  wyjazdów wpisują się również hity sprzedażowe tegorocznych wakacji. Na podium znalazły się wyłącznie oferty z woj. małopolskiego, w tym aż dwie z Zakopanego – nocleg ze śniadaniem w hostelu (ponad 460 nabywców) oraz trzydniowy pobyt w hotelowym apartamencie dla dwojga (ponad 420 sprzedanych ofert). Na pierwszym miejscu  uplasowała się jednak oferta z pobytem w średniowiecznej warowni i parku miniatur w Inwałdzie wraz z noclegiem dla dwóch osób. Oferta znalazła ponad 530 nabywców.




  • Dotychczas w pierwszej dziesiątce topowych ofert w kategorii Podróże na serwisie Citeam.pl znalazły się również m.in. takie propozycje: 270 zł za 3 dni ze śniadaniem dla dwojga w hotelu*** w Łebie (401 sprzedanych), 79 zł za 3 dni z wyżywieniem w Karpaczu (383 sprzedanych), 450 zł za weekend ze śniadaniami i SPA dla dwojga w hotelu***** w Gdańsku (363 sprzedanych), 149 zł za 3 dni dla dwojga w beskidzkim Ustroniu (354 sprzedanych) czy 240 zł za 3 dni dla dwóch osób z wyżywieniem w Jastrzębiej Górze. Powyższe oferty znajdowały jednorazowo od 300 do 500 nabywców.

 

Obecnie na serwisie znajduje się niemal 100 aktualnych ofert turystycznych. Propozycje wyjazdów można segregować pod względem poszczególnych kryteriów, jak: morze, góry, zagranica, poza miastem czy miasto.




Czytaj także

Promocyjne zakupy pełne pułapek

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2011 06:46
Modne ostatnio zakupy grupowe bywają przyczyną rozczarowań. Szczególnie dotyczy to ofert wakacyjnych - podaje "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń