- Głównym celem, który chcemy osiągnąć realizując to zamówienie, jest zwiększenie wygody załatwiania spraw urzędowych przez obywateli za pomocą strony www.epuap.gov.pl. Poprawa użyteczności portalu ePUAP oraz jego przebudowa w obszarze architektury informacji oraz interfejsu graficznego to zmiany wynikające z zakładanej i planowanej rozbudowy platformy ePUAP oraz odpowiedź na uwagi zgłaszane przez użytkowników ePUAP – podkreśliła Agnieszka Boboli, Dyrektor CPI.
- Zmniejszenie liczby i częstotliwości popełniania błędów przez Użytkowników ePUAP.
- Zwiększenie zrozumiałości treści na stronie, w tym komunikatów kierowanych z ePUAP do użytkowników.
- Zwiększenie satysfakcji i komfortu korzystania z ePUAP (łatwość znajdowania informacji, skrócenie czasu i zmniejszenie liczby kroków potrzebnych do realizacji usługi: od powzięcia potrzeby realizacji usługi, poprzez jej znalezienie, wywołanie (inicjalizację), realizację, aż po jej zakończenie).
- Zwiększenie popularności strony ePUAP (w szczególności – dostępnych na ePUAP usług) w internetowych serwisach wyszukiwawczych.
- Zwiększenie dostępności systemu ePUAP - w tym na urządzeniach mobilnych.
- Zwiększenie dostępności systemu ePUAP dla osób z dysfunkcjami (obecnie platforma ePUAP spełnia wymagania WCAG 1.0 na poziomie A, które zostaną zwiększone do wersji WCAG 2.0 z uwzględnieniem poziomu AA, z wyłączeniem tłumaczenia transmisji audio i video).
- Zmniejszenie potrzeby zasięgania przez użytkowników pomocy (m.in. podręczniki, najczęściej zadawane pytania, wsparcie użytkowników ePUAP) z obszaru interakcji z ePUAP.
- Zmniejszenie obaw przed załatwianiem spraw urzędowych online.
Realizacja umowy została podzielona na 3 etapy: prace analityczne, prace projektowe oraz nadzór nad procesem wytwórczym nowej wersji ePUAP dokonywanym przez podmiot trzeci. Prace w ramach pierwszego etapu umowy rozpoczną się już w listopadzie br.
autor: Informacja prasowa