Tablety podbijają rynek – firma badawcza DisplaySearch na przełomie września i października po raz pierwszy odnotowała wyższą produkcję paneli do tabletów (18,7mln), niż do laptopów (16,9mln). Te przenośne urządzenia mobilne coraz częściej, obok telefonu komórkowego czy laptopa, stanowią niezbędny gadżet elektroniczny.
Firma IDC zweryfikowała właśnie swoje wcześniejsze prognozy, według których w tym roku na rynek miało trafić łącznie 117,1 mln tabletów. Okazuje się, że będzie ich aż 122,3mln. Coraz więcej konsumentów nie wyobraża sobie rozstania ze swoim tabletem, wielu z nich świadomie dokonuje kolejnych wymian sprzętu na nowszy i bardziej zaawansowany. Przekłada się to na wyniki finansowe. Popyt na tablety rośnie w bardzo dużym tempie i według prognoz IDC do 2016 roku wzrośnie o kolejne 160,4 mln urządzeń wprowadzonych na rynek.
Sprzedaż tabletów stale rośnie i to w bardzo szybkim tempie. Szacujemy, że w 2013 roku ASUS sprzeda ich o 50 proc. więcej niż w 2012, czyli ok. 700-800 tys. sztuk. Doskonałym przykładem jest Nexus 7, którego sprzedaż od dnia polskiej premiery do końca roku wyniesie ok. 40 tys. sztuk. W przyszłym roku na rynku pojawi się wiele urządzeń z Windows 8. Według naszej prognozy sprzedaż tabletów ASUSa z najnowszym systemem Microsoft osiągnie pułap 15-20 proc. w 2013 roku. Popyt na takie urządzenia mobilne powoduje obniżenie przez największych producentów cen produktów, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników – mówi Sławomir Stanik, Country Manager, ASUS Polska.
Nowy system operacyjny na rynku tabletów stopniowo będzie zdobywał coraz większe grono zwolenników. Analizy IDG wykazują, że udziały Windows 8 w rynku tabletów mają wzrosnąć z niecałych 3% obecnie do 10% już w przeciągu czterech lat. Dzięki nowemu dziecku Microsoft tablet stał się pełnowartościowym narzędziem biznesowym.
autor: Robert Kamiński