Imagine Cup to jedno z najważniejszych przedsięwzięć edukacyjnych firmy Microsoft, zainspirowane przez samych studentów. Z lokalnego wydarzenia i rywalizacji między dwiema uczelniami, zrodził się największy na świecie i najbardziej znaczący konkurs technologiczny dla studentów, w którym rokrocznie bierze udział ponad 300 tysięcy studentów, reprezentujących 190 krajów z całego świata. Ideą przewodnią kolejnych edycji konkursu Imagine Cup są zawsze kwestie istotne dla rozwoju cywilizacji.
Od 2009 roku hasło konkursu brzmiało: „Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązać najtrudniejsze problemy ludzkości”, zaś tegorocznej edycji przewodzi nowe hasło: „Teraz czas na marzenia”.
Polscy studenci, niezmiennie od 2005 roku odnoszą sukcesy w kolejnych edycjach Imagine Cup. Do tej pory aż 21 razy stawali na podium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 8 drugich i 6 trzecich.
W Polsce Imagine Cup już po raz szósty jest organizowany we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego. Ministerstwo Gospodarki poprzez współpracę z IWP wspiera finansowo organizację krajowych finałów konkursu. Sponsorami tegorocznej polskiej edycji Imagine Cup zostały firmy Zakład Ubezpieczeń Społecznych, DevCore.NET, Billenium, Nokia i MMC Brainville.
Dzięki staraniom polskiego oddziału Microsoft, przy poparciu lokalnego partnera – Instytutu Wzornictwa Przemysłowego i patrona honorowego – Ministerstwa Gospodarki, a także przedstawicieli świata nauki i biznesu, światowe finały ósmej edycji Imagine Cup 2010 odbyły się w Warszawie.
Tegoroczna edycja konkursu przeprowadzona zostanie według nowych, odświeżonych zasad w 3 głównych kategoriach:
- Gry (Games) – uczestnicy tworzą gry na platformy Windows (PC lub tablet), Windows Phone, Xbox albo Kinect.
- Innowacje (Innovation) – to miejsce dla najbardziej innowacyjnych, przełomowych i atrakcyjnych aplikacji stworzonych przy pomocy technologii oraz narzędzi Microsoft.
- Projekty Społeczne(World Citizenship) – projekty mające na celu ulepszanie globalnych problemów świata przy użyciu innowacyjnych technologii.
Oraz challenges, koncentrujących się na konkretnych technologiach i platformach:
- Aplikacje Windows 8 – uczestnicy mogą zaprezentować swoje umiejętności w projektowaniu oraz budowaniu aplikacji na platformę Windows 8.
- Windows Azure – daje uczestnikom szansę na sukces dzięki wykorzystaniu możliwości platformy Windows Azure i zbudowaniu aplikacji w chmurze.
- Windows Phone – uczestnicy tworzą aplikacje mobilne na system Windows Phone 8.
Wprowadzono także dwienowe konkurencje, mające na celu wsparcie i aktywizację kobiet na całym świecie:
- Women’s Empowerment Award - projekty w najlepszy sposób poruszające problemy kobiet na całym świecie, takie jak nierówności płacowe, dostęp do technologii i innych zasobów, przemoc na tle płciowym, udział w życiu politycznym, itp.
- Women’s Athletic App Challenge – kategoria utworzona w celu inspirowania młodych, przedsiębiorczych kobiet – programistek i innowatorek, do tworzenia programów związanych ze sportem, zdrowiem i dbaniem o kondycję fizyczną.
Studenci mogą także brać udział w Imagine Cup Brain Games Challenge. Jest to comiesięczny quiz, w którym można zmierzyć się ze studentami z całego świata.
Kolejną nowością tegorocznej edycji jest inicjatywa Imagine Cup Kodu Challenge skierowana do młodzieży w wieku 9-18 lat. Projekt ten ma pomóc uczniom rozwijać swoje umiejętności programistyczne już na etapie szkolnym. Uczestnicy konkursu mają za zadanie stworzenie, przy pomocą języka programowania wizualnego Kodu, gry wideo ilustrującej jak wielkie znaczenie ma woda dla naszego życia i otoczenia.
autor: Komunikat prasowy