Huawei zanotował dynamiczny wzrost we wszystkich trzech grupach biznesowych.
- Grupa Carrier Network utrzymała pozycję lidera, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 160,1 mld yuanów (25,7 mld USD), przy wzroście 6,7 procent rok do roku.
- Grupa Enterprise kontynuowała wzrost na chińskim rynku i aktywnie wchodziła na arenę międzynarodową, osiągając 11,5 mld yuanów (1,84 mld USD) przychodu ze sprzedaży przy wzroście wynoszącym 25,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Globalne wyniki sprzedażowe grupy Consumer wyniosły 48,4 mld yuanów (7,77 mld USD), co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 8,4 procent.
- Szybki rozwój firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) przyczynił się do rekordowych wyników sprzedażowych w tym regionie: 77,4 mld yuanów (12,42 mld USD) i wzrost 6,1 procent w skali rocznej. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 37,4 mld yuanów (6 mld USD), wzrost rok do roku 7,2 procent. W obu Amerykach sprzedaż osiągnęła 31,8 mld yuanów (5,1 mld USD) przy wzroście 4,3 procent rok do roku.
Przychody Huawei w Chinach wyniosły 73,6 mld yuanów (11,81 mld USD) przy wzroście 12,2 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
W 2012 roku Huawei przeznaczył na inwestycje w działania badawczo-rozwojowe 30,09 mld yuanów (4,83 mld USD), co stanowi 13,7 procent całkowitych przychodów ze sprzedaży - powstało 16 centrów R&D i 28 partnerskich ośrodków innowacji na całym świecie.
Celem Huawei Carrier Network jest bycie preferowanym partnerem dla klientów. Dzięki integracji struktury firmy i ciągłym inwestycjom, Huawei pragnie utrzymać pozycję lidera w zakresie infrastruktury sieciowej. Grupa Carrier Network będzie dążyć do osiągnięcia najwyższego poziomu wydajności, wykorzystując możliwości wynikające z rosnącego zapotrzebowania na usługi, z procesu integracji systemów big data oraz cloud computing. Z kolei grupa Huawei Enterprise skupi się na integracji i rozwoju współpracy z partnerami, pomagając im rozwijać działalność biznesową oraz oferując najbardziej konkurencyjne produkty cloud computing, rozwiązania dla data center oraz big data. Strategia grupy Huawei Consumer dążyć będzie do objęcia przez Huawei wiodącej pozycji na rynku inteligentnych urządzeń mobilnych. Huawei będzie w dalszym ciągu upraszczać procesy zarządzania w firmie, podnosząc wydajność oraz generując jeszcze większą wartość dodaną dla klientów, dzięki wysiłkowi pełnego pasji i energii zespołu 150 tysięcy pracowników i wiodącym w branży innowacjom.
Kurs wymiany walut: 1 USD = 6,2285 CNY (yuanów) wg danych z 31 grudnia 2012
autor: Cezary Tchorek-Helm