Nowe Technologie

Turystyczne Big Data

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2013 13:18
Jak wynika z niezależnego, globalnego raportu opublikowanego w dniu dzisiejszym, Big Data ma ogromny potencjał pozwalający na przekształcenie sposobu świadczenia usług przez firmy z branży turystycznej.
Turystyczne Big Data

Badanie podkreśla jednak, że sektor turystyczny znajduje się dziś na rozdrożu w kwestii Big Data, dlatego firmy powinny potraktować ten trend priorytetowo, aby uzyskać maksymalne korzyści i jednocześnie zapewnić swoim klientom bardziej inteligentne i przyjemne doświadczenie podróży.

Raport zatytułowany „Na rozdrożu Big Data: zwrot w kierunku inteligentniejszych doświadczeń z podróżowania” („At the Big Data Crossroads: turning towards a smarter travel experience”) wskazuje na potrzebę powstawania nowych technologii i strategii do zarządzania dużą ilością danych oraz pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać Big Data, aby podróż odpowiadała potrzebom i preferencjom klienta, a nie była wynikiem procesów zachodzących w branży.

Na podstawie szeroko zakrojonych badań przeprowadzonych z udziałem dyrektorów IT oraz ekspertów z dziedziny Big Data reprezentujących firmy z całego świata, w tym Air France-KLM, Cathay Pacific, Eurostar, Facebook, Frontier Airlines, Kajak, hotele Marriott i port lotniczy w Monachium, wyłania się kilka kluczowych wniosków:

  • Obecnie jest odpowiedni czas na podjęcie działań w kwestii Big Data: profesor Davenport wzywa firmy z branży turystycznej do porównania swojej dojrzałości w tym zakresie w stosunku do innych przedstawicieli branży, oraz jednoczesnego gromadzenia niezbędnych umiejętności naukowych i opracowywania ogólnej strategii firmy dotyczącej Big Data.
  • Big Data oferuje firmom turystycznym duże możliwości w zakresie poprawy zarówno prowadzonego biznesu, jak i doświadczeń podróżnych: Big Data oferuje takie korzyści jak usprawnienie procesu decyzyjnego, większa innowacyjność produktów i usług oraz umocnienie relacji z klientami, które będą możliwe do osiągnięcia dzięki nowemu podejściu do zarządzania dochodami, operacjami wewnętrznymi oraz relacjami z klientami.
  • Wykorzystanie Big Data otwiera dziś wiele możliwości przed branżą turystyczną: raport zawiera przykłady wykorzystania Big Data w wiodących firmach branży turystycznej: począwszy od prognozowanego modelu cenowego lotów oferowanego przez firmę KAYAK, który prezentuje klientom możliwe zmiany w cenach lotów w perspektywie 7 dni, a skończywszy na technologii Hadoop wykorzystywanej przez linie lotnicze Air France-KLM jako podstawy systemu do zarządzania dochodami w całej grupie.
  • Nowe technologie będą kluczem do ewolucji Big Data: pojawienie się nowego oprogramowania otwartego (open-source), umożliwiającego dzielenie procesów przetwarzania danych pomiędzy wiele serwerów klasy commodity, które w połączeniu z nowymi typami baz danych obejmującymi podejście kolumnowe i wertykalne oraz nowymi językami programowania, takimi jak Python, Pig oraz Hive, dostarcza możliwości pozwalające wykorzystać duże ilości danych.
  • Efektywne wdrażanie projektów w zakresie Big Data wiąże się z szeregiem wyzwań: raport pokazuje, że aby uzyskać korzyści płynące z Big Data, branża turystyczna musi stawić czoła dużym wyzwaniom, takim jak fragmentacja danych rozproszonych w wielu systemach, współistnienie Big Data oraz tradycyjnej architektury zarządzania danymi, znalezienie i zatrudnienie osób posiadających specjalistyczne umiejętności w zakresie Big Data oraz odpowiedzialne zarządzanie danymi, które będzie zgodne z interesem wszystkich.



autor: Informacja prasowa