Dzisiejsze media są coraz bardziej wymagające. W dobie błyskawicznego przepływu informacji, aby wniknąć głębiej w świadomość odbiorcy nie wystarczy po prostu zorganizować briefing. Zwyczajna konferencja niesie bowiem tylko i wyłącznie informację, która przetworzona, za chwilę pojawi się w publicznym obiegu i nie zagości długo w mediach, a co za tym idzie w świadomości odbiorcy. Aby przedłużyć zainteresowanie i mieć szansę na transmisję informacji przez media do odbiorcy należy spróbować przedłużyć zainteresowanie swoim produktem. Pojawia się więc kwestia czasu przeznaczonego przez obie strony.
Mobilność w praktyce
Obecnie wszyscy dostarczają rozwiązania mobilne. Nieczęsto jednak dostawca ma szansę pokazać jak działa rozwiązanie w faktycznie mobilnym środowisku. Często mobilność oznacza w istocie rozwiązanie pasywne czyli tylko odmiejscowione i działające poza siedzibą użytkownika. Czy jednak faktycznie jest to mobilność?
Uważamy, że aby pokazać w pełni działające urządzenia i oprogramowanie mobilne należy przeprowadzić prezentację w trakcie przemieszczania się. Może być to pociąg ale ten rodzaj komunikacji nie zapewnia stosownego poziomu intymności. Pozostaje więc autokar wyposażony w Internet oraz urządzenia audio i wideo.
Obejrzyjmy pliki na serwerze w Redmond
Autokarowa forma konferencji prasowej wybrana przez polski oddział Microsoftu sprawdziła się. Starannie dobrana grupa dziennikarzy miała wyłączność na przekaz informacji w idealnych warunkach technicznych, które umożliwiły sprawdzenie możliwości technicznych dwóch nowych rozwiązań pracujących w warunkach mobilnych. Mobilność trochę ograniczyły warunki drogowe trasy Warszawa-Katowice i panujący ruch ale technika zadziała prawidłowo. Zarówno Internet podawany przez autokarowe Wi-Fi, jak i niezależna łączność przez smartfony, umożliwiły sprawdzenie jak działa Windows 8.1 oraz Microsoft SQL Server 2014.
Uważamy, że ewolucja przekazu informacyjnego płynącego do mediów zmierza w kierunku powolnego odchodzenia od klasycznych konferencji prasowych. Na tych spotkaniach wszyscy aktorzy działają pod presją czasu, co zwykle odbija się i na jakości przekazu, i z końcową szkodą dla odbiorcy. Dlatego warto aby firmy analizowały organizację spotkań prasowych w innych formach, ze szczególnym uwzględnieniem techniki oraz miejsc gdzie nielimitowany czas można przeznaczyć wyłącznie na prezentowany produkt. Niezwykle ważny jest również nieprzypadkowy dobór uczestników.
Microsoft prezentując w autokarze najnowszą wersję ósemki oraz SQL Servera wyraźnie wyprzedził stawkę i oprócz klasy produktowej pokazał najlepszą stronę relacji z prasą. Wieczorny koncert Stinga w Oświęcimiu był wisienką na torcie: esencjonalną i nostalgiczną.
autor: Cezary Tchorek-Helm