Uruchomienie przez ING Bank Śląski platformy handlowo-aukcyjnej wpisuje się w strategię budowania nowoczesnej bankowości oraz oferowania klientom innowacyjnych rozwiązań finansowych ułatwiających prowadzenie biznesu. Podjęliśmy decyzję o stworzeniu Aleo, ponieważ wpisuje się ono w trendy, które są obecnie obserwowane na świecie. Według nas jest to naturalny kierunek rozwoju biznesu – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.
- Aleo stanowi połączenie e-commerce, narzędzi wspierających procesy zakupowe i biznesowej platformy społecznościowej. Dla nas to przestrzeń do nawiązania nowych relacji z klientami i możliwość sprzedaży usług finansowych wspierających transakcje zawierane na platformie dla firm – powiedział Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.
Obecnie internet pełni dla przedsiębiorców nie tylko rolę narzędzia komunikacji z klientami – jest również platformą wymiany handlowej między firmami, miejscem poszukiwania nowych kontaktów i rynków zbytu. Wyniki badania przeprowadzonego we wrześniu 2013 na zlecenie ING Banku Śląskiego wskazują, że zdecydowana większość respondentów w dalszym ciągu częściej realizuje zakupy w Internecie prywatnie niż służbowo, jednocześnie jednak coraz chętniej przenosi zdobyte w ten sposób doświadczenia do swojej pracy. Rośnie również grupa firm, które dostrzegają korzyści płynące z realizacji procesów zakupowych oraz sprzedaży w segmencie B2B przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi opartych o technologie internetowe – dodał Michał Bolesławski.
Platforma handlowo-aukcyjna Aleo pozwala usprawnić pracę i oszczędzić czas, a także zwiększyć efektywność kosztową firm i ich możliwości sprzedażowe.To narzędzie skierowane głównie do pracowników odpowiedzialnych za wszelkiego rodzaju zakupy produktów i usług, od prostych zamówień na materiały codziennego użytku, po zaopatrzenie produkcji i zakupy inwestycyjne, jak również dla handlowców oferujących gotowe produkty oraz startujących w przetargach.
Aleo umożliwia między innymi:
- prowadzenie elektronicznych postępowań zakupowych (zapytania ofertowe i przetargi);
- negocjacje cen poprzez organizowanie aukcji zakupowych i sprzedażowych;
- utworzenie profilu firmy, promowanie jej w internecie oraz zarządzanie przepływem informacji w ramach sieci kontrahentów;
- prezentacje katalogu swoich produktów i usług;
- utworzenie własnego sklepu B2B umożliwiającego elastyczne zarządzanie cennikami dla obecnych oraz przyszłych kontrahentów
- potwierdzenie własnej wiarygodności poprzez system ocen aktywności, system referencji oraz publikację ratingu finansowego wyznaczonego przez ING.
Korzystanie z platformy Aleo jest darmowe (dostęp do wszystkich funkcji platformy jest bezpłatny) i bardzo proste. Po wejściu na platformę wypełnia się krótki formularz rejestracyjny dla swojej firmy. Następnie wysyła przelew o wartości 1 zł z konta firmy, w celu weryfikacji czy użytkownik rejestrujący daną organizację, rzeczywiście jest nią związany. Klienci ING Banku Śląskiego są zwolnieni z obowiązku realizacji przelewu weryfikacyjnego oraz dodatkowo mają możliwość logowania się do Aleo za pośrednictwem systemu ING BusinessOnLine.
autor: Mikołaj Radziwonowicz