Tę ostatnią korzyść testuje właśnie OCHNIK, wiodący polski producent ekskluzywnej odzieży i galanterii skórzanej oraz dodatków. W reklamie prasowej marki w dwutygodniku Gala (wyd. X/21) umieszczony został kod QR, co umożliwia wszystkim czytelnikom przystąpienie do Klubu Klienta OCHNIK za pośrednictwem aplikacji blue pocket. Dzięki możliwościom, jakie daje aplikacja OCHNIK będzie mógł na bieżąco monitorować zasięg reklamy i jej skuteczność. Podobny QR kod pojawi się także w takich pismach, jak: Pani, Avanti, Glamour i Playboy.
Jak to działa?
W QR kodzie poza informacją o zniżce, można umieścić dodatkowe dane, np. indywidualne ID dla każdego nośnika reklamowego. Aplikacja blue pocket sczytuje zakodowane dane i pozwala obserwować, z których nośników reklamowych partner otrzymuje największy zwrot w postaci największej liczby zeskanowanych i wykorzystanych QR kodów. W konsekwencji marketer przy planowaniu kolejnych działań będzie miał do dyspozycji precyzyjny wykaz skuteczności poszczególnych nośników, co pozwoli na uniknięcie wydatków na nieefektywne kanały komunikacji.
Kieszeń w pamięci
Umieszczenie QR kodu w reklamie zewnętrznej to także zwielokrotnienie dotarcia do konsumenta: gazeta, w której widzi reklamę, trafia na półkę, a za pośrednictwem pobranej aplikacji, w tym przypadku blue pocket, marka może stale komunikować się z konsumentem.
Rabaty, zniżki, karty klienckie, a także możliwość przechowywania w formie elektronicznej biletów wstępu czy posiadanych już kart członkowskich oraz lokalizator promocji to zestaw korzyści, do których przekonuje się coraz więcej osób zasilających grono użytkowników blue pocket. W wygodny i łatwy sposób mają oni stały dostęp do aktualnej oferty partnerów aplikacji, a Ci ostatni zyskują dzięki temu nowych klientów.
Dzięki wykorzystaniu QR kodów w reklamach zewnętrznych oferta partnerów aplikacji blue pocket pozostanie nie tylko w ulotnej pamięci konsumentów, ale co ważniejsze na stałe trafi do ich (e)kieszeni.