We wnioskach z badania podkreśla się transformację, którą przechodzi świat biznesu w miarę, jak coraz więcej przedsiębiorstw przenosi swoją infrastrukturę technologiczną do chmury. Z badania wynika, że Partnerzy zorientowani na usługi w chmurze (na potrzeby badania określono tak podmioty generujące ponad 50% przychodów z rozwiązań w chmurze) rozwijają się i pozyskują nowych klientów dwukrotnie szybciej, a także uzyskują o 30 procent wyższe przychody w przeliczeniu na pracownika w porównaniu z Partnerami, którzy nie koncentrują się na tych rozwiązaniach.
„Nie tylko chmura jest źródłem tych znakomitych wyników, jednak stanowi ich istotną część. Najlepiej prosperujący Partnerzy okazali się wizjonerami, idąc w kierunku technologii chmurowych, zanim inni po nie sięgnęli” — powiedział Darren Bibby, Wiceprezes ds. badań kanałów dystrybucji i sojuszy w IDC. „Na tym etapie przechodzenia całej branży do chmury Partnerzy, którzy nie dostosują się do tego trendu, najprawdopodobniej nie przetrwają. Ci, którzy chcą sprzedać swoje firmy lub wycofać się, mogą czuć się z tym dobrze. Większość jednak nie będzie”.
Klienci wolą pojedynczych dostawców rozwiązań w chmurze
Badanie ujawniło również preferencje co do wyboru rozwiązań przez klientów, podkreślające rolę wszechstronnych dostawców rozwiązań w chmurze, oferujących różne modele wdrożeń:
- 63% klientów oczekuje zaspokojenia swoich potrzeb przez jednego dostawcę usług w chmurze;
- 67% spodziewa się kupować zróżnicowane usługi w chmurze od jednego dostawcy;
- 74% oczekuje, że dostawca usług chmurowych będzie w stanie przenieść w razie potrzeby rozwiązania z chmury do tradycyjnego modelu on premise.
„Na podstawie danych IDC można stwierdzić, że firmy wolą kupować całościowe rozwiązania IT od pojedynczych dostawców i chcą współpracować z firmą, z którą mają już ugruntowane doświadczenia i relacje. Office 365 przynosi obecnie 1 miliard USD ekstrapolowanych przychodów rocznie, a z Windows Azure korzysta obecnie ponad 250 000 klientów, przy czym co tydzień liczba ta powiększa się o kilka tysięcy. W związku z tym nasi Partnerzy mają doskonałe warunki, by zaspokajać oczekiwania klientów” — powiedział Jon Roskill, Wiceprezes Worldwide Partner Group w Microsoft. „Wyniki tego badania potwierdzają słuszność naszego przekonania, że największe sukcesy osiągają Partnerzy oferujący hybrydowe podejście do IT. Microsoft to jedyny dostawca, który może pomóc Partnerom w oferowaniu pełnego pakietu rozwiązań stacjonarnych i w chmurze — zarówno publicznej, jak i prywatnej. Podejście hybrydowe lepiej zaspokaja potrzeby klientów, a przy okazji jest bardziej dochodowe dla naszych Partnerów”.
autor: Cezary Tchorek-Helm