Nowe Technologie

Eventy? marketing bezpośredni? To już przeszłość

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2014 20:06
Wyniki badania „Wyzwania CMO 2014” pokazują stopniowe odchodzenie od działań, które jeszcze niedawno cieszyły się dużą popularnością jak eventy czy marketing bezpośredni.

Jedna trzecia dyrektorów marketingu w Polsce przeznacza więcej niż połowę budżetu marketingowego na działania w kanałach elektronicznych. Przewagą cyfrowego marketingu jest wysoka mierzalność podejmowanych działań – 68% marketerów mierzy efektywność i zwrot z inwestycji w kanale web.

Marketerzy już teraz dobrze oceniają swoje kompetencje w zakresie wykorzystania cyfrowych kanałów i skuteczności prowadzonych w nich działań – jedynie 16% wskazuje, że są one niewystarczające. Nie spoczywają jednak na laurach, co pokazują wskazania kompetencji, które marketing powinien zdobyć w czasie najbliższych trzech lat. Blisko trzy czwarte CMO wskazało, że najbardziej pożądane umiejętności dotyczą marketingu mobilnego. Drugi obszar, który wymaga inwestycji w wiedzę, to analityka marketingowa (65%). Social media wskazało 57% szefów marketingu, podobnie jak content marketing. Zdaniem połowy badanych konieczne będzie stałe zdobywanie nowych kompetencji technologicznych.

Dokąd zmierzamy?

Uczestnicy badania nakreślili również kierunki, które zmienią oblicze marketingu w ciągu najbliższych lat. Analityka marketingowa to niekwestionowany numer 1 wśród obszarów, które w ciągu 3 lat nabiorą znaczenia (wskazanie 78% pośród badanych CMO). Oznacza to zdecydowany nacisk na wykorzystanie narzędzi oraz budowanie procesów do pomiaru i zwiększania efektywności kampanii. Ponadto z perspektywy dyrektorów marketingu znaczenia nabierze zarządzanie innowacją (64%), content marketing (66%) oraz wielokanałowość (62%). Na znaczeniu stracą eventy (30%), marketing bezpośredni (20%) oraz programy lojalnościowe (14%).



autor: Robert Kamiński

Zobacz więcej na temat: badanie raport content marketing