Z drugiej strony, do wzrostu rynku e-commerce przyczynia się łatwość, z jaką można obecnie założyć sklep internetowy. Platforma Click Shop – dostępna pod adresem clickshop.pl – stanowi kompletne narzędzie do tworzenia sklepów internetowych i pozwala zrobić to w 15 minut.
Samo założenie e-sklepu nie gwarantuje jednak sukcesu. Trzeba to zrobić z głową, tak aby marzenie nie przerodziło się w bolesne niepowodzenie. W tym celu Click Shop dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem za pośrednictwem unikalnego narzędzia – dostępnej 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu Akademii eHandlu.
Chcesz założyć e-sklep, ale nie wiesz od czego zacząć? Oto 5 prostych kroków do sukcesu.
1. Produkt jest kluczem
Pierwszym i najtrudniejszym krokiem do założenia skutecznego sklepu internetowego jest wybór produktu. Najlepiej takiego, który dobrze znasz i który jednocześnie zapełnia ważną niszę, a więc, na który zaistnieje popyt.
Szukając niszy trzeba jednak zachować ostrożność. Jeśli pomysł na produkt wydaje się oczywisty, ale nikt w sieci nie sprzedaje jeszcze nic podobnego, oznaczać to może dwie rzeczy: albo Twój pomysł jest – mimo wszystko – tak nowatorski, że nikt na niego wcześniej nie wpadł, albo zwyczajnie, nie było na niego popytu. To samo tyczy się pomysłów bardzo oryginalnych. Być może nisza, którą zapełniają, nie jest wystarczająca, aby osiągnąć sensowne obroty.
Warto też, przynajmniej na początku działalności, zawęzić asortyment do logicznego i spójnego minimum. Pomoże to w efektywniejszym pozycjonowaniu sklepu oraz pozwoli uniknąć konkurowania z dużymi sklepami.
2. Zapewnij niezbędne mechanizmy jednym posunięciem
Mając za sobą najtrudniejszy krok, czyli wybranie odpowiednich produktów, czas zatroszczyć się o sam sklep. Brzmi bardzo poważnie, na szczęście jednak, dzięki Click Shop, jest to krok najprostszy. Platforma umożliwia błyskawiczne założenie kompletnego i przejrzystego sklepu internetowego w ramach zakupionej usługi. Bez potrzeby zakupu serwerów, pisania stron i tworzenia pozostałej infrastruktury.
W zamian za miesięczny abonament, Click Shop zapewnia nie tylko stabilnie działającą infrastrukturę, ale też wiele niezbędnych w e-handlu narzędzi – moduł sprzedażowy, zaplecze logistyczne (integracja z Pocztą Polską, siecią Paczkomatów InPost, czy pośrednikiem kurierskim Apaczka.pl), możliwość realizowania płatności on-line (kartami Visa, MasterCard oraz bezpośrednio z Twojego banku dzięki integracji z eCard) oraz interfejs do zarządzania sklepem przy pomocy urządzeń mobilnych. Wszystko to w wyjątkowej i prostej formie platformy Click Shop.
3. Nie przeszkadzaj klientom w kupowaniu
Skuteczny sklep internetowy musi być przejrzysty i przystępny. Szukając produktów, klient nie może natrafiać na sztuczne przeszkody. Zarówno baza produktów jak i informacje o aktualnych promocjach, wariantach płatności oraz warunkach dostawy towarów muszą być łatwo dostępne.
Otwierając sklep na platformie Click Shop użytkownik może wybrać z bogatego wachlarza gotowych układów strony oraz szablonów kolorystycznych, skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej lub skonstruować witrynę sklepu z zaprojektowanych samodzielnie elementów. Dzięki temu ma pewność, że jego sklep będzie odpowiednio zoptymalizowany pod kątem potrzeb kupujących i jednocześnie będzie się odróżniał od innych sklepów internetowych.
4. Nie czekaj na klientów – znajdź ich sam
Otwarcie sklepu to dopiero początek przygody z handlem w sieci. Żeby rzeczywiście zacząć sprzedawać, musisz zatroszczyć się o klientów. Półki mogą się, bowiem, uginać od towarów, ale jeśli nikt nie wie o istnieniu Twojego sklepu, nawet nie zapozna się ze skrzętnie wybraną przez Ciebie ofertą.
Promocję własnego sklepu warto rozpocząć od reklam w Google, najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej na świecie. Zakładając sklep na platformie Click Shop już na starcie otrzymujesz 250 złotych na kampanie Google AdWords. Dzięki temu, możesz zacząć pozycjonować swój sklep i docierać do wybranej grupy klientów tuż po rozpoczęciu działalności.
Jeśli zdecydujesz się na oferowanie popularnych produktów w konkurencyjnych cenach, warto zapewnić sobie miejsce w porównywarkach cenowych. Tu także z pomocą przychodzi Click Shop.
W poszukiwaniu klientów warto też założyć firmowy fanpage na Facebooku. Za jego pośrednictwem można organizować promocje, powiadamiać o wydarzeniach związanych ze sklepem, aktywizować społeczność oraz brać udział w merytorycznych dyskusjach. Pomocna będzie w tym przypadku kompatybilność z mediami społecznościowym, także zapewniana przez Click Shop.
Na początku działalności, kiedy sklep nie ma jeszcze swoich klientów, konieczne jest też maksymalne poszerzenie liczby kanałów sprzedaży. W tym celu należy udać się tam, gdzie kupujący przywykli szukać produktów – do serwisów aukcyjnych. Click Shop zapewnia płynną integrację, na przykład, z Allegro. Mechanizmy sklepu mogą automatycznie wystawiać nowe aukcje, oraz generować w systemie zamówienia pochodzące z serwisu. Pozwala to nie tylko szybko zaistnieć na konkurencyjnym rynku e-commerce, ale także jeszcze bardziej zautomatyzować pracę sklepu. Niech biznes kręci się sam.
5. Ucz się!
Udało się. Twój własny sklep internetowy działa bez zarzutu. Pojawiły się też pierwsze zamówienia. Wystarczy zacząć je realizować, korzystając z narzędzi dostarczanych przez platformę Click Shop.
Analizuj efekty swoich działań i koryguj je na bieżąco. Nie bój się uczyć tak na własnych błędach, jak i na sukcesach. Pamiętaj też, że zawsze – o każdej porze dnia, czy nocy – możesz skorzystać z pomocy Akademii eHandlu Click Shop. W odróżnieniu od innych usług tego typu, zapewnia ona pomoc nie tylko w kwestiach czysto technicznych, ale także merytorycznych, omawiając zagadnienia związane z prowadzenia skutecznej sprzedaży w internecie, komunikacji z klientami, prowadzenia kampanii promocyjnych itd.
Koszt korzystania z platformy Click Shop w pierwszym roku prowadzenia sklepu może wynosić już nawet 25 złotych netto miesięcznie. Usługa dostarczana jest w modelu abonamentowym. Brzmi zbyt dobrze? Zanim nowy użytkownik zdecyduje się na założenie sklepu na Click Shop, może bezpłatnie i bez żadnych zobowiązań korzystać z platformy przez 14 dni, aby przekonać się jak łatwo stworzyć i poprowadzić swój własny sklep internetowy.
autor: erka