Nowe Technologie

Jak sięgnąć po 3 miliardy złotych z m-commerce?

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2014 19:36
60 procent telefonów w Polsce to smartfony. Jednak tylko niewielka liczba uzytkownikow kupuje mobilnie - to dlatego, że znaczna część lokalnych systemów płatności online nadal pozostaje niedostosowana do urządzeń mobilnych.

IAI-Shop.com i PayPal chcą razem zmienić ten trend. W celu dokonania zakupów w łatwy i szybki sposób na swoich smartfonach, konsumenci mogą już korzystać z najnowszej aplikacji dla e-sklepów, opracowanej przez  IAI-Shop.com i PayPal. Pierwsze 100 sklepów otrzyma aplikację zupełnie bezpłatnie.

„Zmobilizuj” się - m-commerce przyszłością handlu internetowego

Konsumenci coraz częściej oczekują od technologii mobilnych więcej, niż tylko prostych aplikacji użytkowych, społecznościowych czy umożliwiających przeglądanie treści i newsów. Chcą również dokonywać w ten sposób operacji bankowych, a przede wszystkim - robić zakupy. Jak wynika
z badań przeprowadzonych przez Forrester Research na zlecenie PayPal, wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60 procent rocznie, aby osiągnąć ok. 3 mld zł w 2015 r. Jednak, aby osiągnąć ten poziom wzrostu, płatności muszą być proste, intuicyjne i dostępne za pomocą urządzeń mobilnych. 

W przeciwnym razie użytkownicy smartfonów mogą stracić motywację do zakupu. Sprzedawcy, którzy jako pierwsi dostosują swoje sklepy do zmieniających się oczekiwań rynku, mogą liczyć na znaczne zyski i przewagę wobec konkurencji.

"Zauważyliśmy, że Polacy dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych dwukrotnie częściej w sklepach zagranicznych. Powodem jest to, że strony internetowe polskich sprzedawców wciąż nie są zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych. Chcemy to zmienić i zaproponować lokalnym sklepom okazję do skorzystania z możliwości, które się przed nimi otwierają" - mówi Ganna Yevtushenko, dyrektor PayPal ds. rozwoju biznesu w Europie Środkowej i Wschodniej. "Ponieważ PayPal zapewnia bezpośredni dostęp do 152 mln potencjalnych klientów, lokalni sprzedawcy będą mogli odnotować na swoich stronach dużo większy ruch, pochodzący z urządzeń mobilnych" - dodaje.

Pierwsze 100 sklepów internetowych  IAI-Shop.com, otrzyma zindywidualizowaną, w pełni zintegrowaną z PayPal wersję, zupełnie bezpłatnie. Promocja obejmuje także uruchomienie dla wybranych sprzedawców specjalnej usługi, polegającej na stworzeniu i umieszczeniu w AppStore (iPhone) oraz Google Play (Android) ich zakupowej aplikacji.

Zazwyczaj koszt używania aplikacji mobilnych wynosi co najmniej kilka tysięcy dolarów rocznie (uwzględniając bieżące modernizacje i utrzymanie w AppStore). Jednak wyposażenie konsumentów w narzędzia mobilne znacznie zwiększa ich zaangażowanie, a tym samym przyczynia się do rosnącej sprzedaży. Ponadto, użytkownicy urządzeń mobilnych są znacznie mniej wrażliwi na cenę, gdyż kupują szybko i zazwyczaj podejmują impulsywne decyzje.

Co wyróżnia aplikację PayPal i IAI-Shop.com?

Dzięki aplikacji konsument jest na bieżąco z najnowszymi promocjami i trendami, niezależnie od czasu i miejsca, w którym się znajduje. Jednak PayPal i IAI-Shop.com oferują za jej pośrednictwem
o wiele więcej:

 

  • Stale aktualizowane, spersonalizowane rekomendacje, tworzone na podstawie dotychczasowych preferencji zakupowych klienta, oparte o system inteligentnych rekomendacji produktowych IAI RS. System precyzyjnie trafia w potrzeby i preferencje konsumentów dzięki gromadzeniu informacji o zależnościach między towarami oraz zachowaniu klientów sklepu - na podstawie tego jakie produkty oglądają, kupują, dodają do koszyka.
  • Lista zakupów – posiadacz nie musi zapisywać tego, co chce kupić teraz albo w najbliższym czasie ani zapamiętywać cen – aplikacja zawiera wszystkie potrzebne informacje.
  • Rozbudowana wyszukiwarka produktów.
  • Możliwość dodawania produktów do listy ulubionych.
  • Dostęp do danych konta klienta w sklepie.
  • Dostęp do koszyka zakupowego z poziomu menu aplikacji.

 

 

 

 



autor: Robert Kamiński

Zobacz więcej na temat: e-handel m-commerce paypal