Europejskie organizacje konsumenckie chcą, aby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające reklamy niezdrowej żywności, np. słodyczy, zwłaszcza, jeśli taki treści emitowane są w telewizji lub internecie przed programami dla dzieci lub w ich trakcie. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że współcześnie jedno na troje dzieci w Unii Europejskiej ma nadwagę lub cierpi na otyłość. Problem w dużym stopniu dotyka także Polski. Z opublikowanych w ubiegłym roku międzynarodowych badań wynika, że nadwaga i otyłość dotyczą co siódmego polskiego nastolatka, a polskie nastolatki pod względem tuszy przekraczają średnią międzynarodową. Zdaniem ekspertów jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest to, że dzieci i młodzież coraz częściej narażone są w mediach na przekazy marketingowe promujące niezdrową żywność. I zdaniem ekspertów w Unii Europejskiej problem polega na tym, że dzisiaj głównie producenci żywności sami decydują, które z ich produktów są wystarczająco zdrowe, aby reklamować je właśnie jako zdrowe i przeznaczone dla dzieci. Jeśli Unia Europejska tego nie zmieni – to nadal będzie dozwolone zachęcanie dzieci do konsumpcji np. przesłodzonych płatków, czy ciasteczek.
Gościem audycji był Konrad Drozdowski z Rady Reklamy, który odpowiadał na telefoniczne i e-mailowe pytania słuchaczy.