Polskie Radio

Żyjemy w Europie

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2017 09:19
Europejskie organizacje konsumenckie chcą, aby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające reklamy niezdrowej żywności, zwłaszcza, jeśli taki treści emitowane są przed programami dla dzieci.
Audio

Europejskie organizacje konsumenckie chcą, aby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające reklamy niezdrowej żywności, np. słodyczy, zwłaszcza, jeśli taki treści emitowane są w telewizji lub internecie przed programami dla dzieci lub w ich trakcie. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że współcześnie jedno na troje dzieci w Unii Europejskiej ma nadwagę lub cierpi na otyłość. Problem w dużym stopniu dotyka także Polski. Z opublikowanych w ubiegłym roku międzynarodowych badań wynika, że nadwaga i otyłość dotyczą co siódmego  polskiego nastolatka, a polskie nastolatki pod względem tuszy przekraczają średnią międzynarodową. Zdaniem ekspertów jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest to, że dzieci i młodzież coraz częściej narażone są w mediach na przekazy marketingowe promujące niezdrową żywność. I zdaniem ekspertów w Unii Europejskiej problem polega na tym, że dzisiaj głównie producenci żywności sami decydują, które z ich produktów są wystarczająco zdrowe, aby reklamować je właśnie jako zdrowe i przeznaczone dla dzieci. Jeśli Unia Europejska tego nie zmieni – to nadal będzie dozwolone zachęcanie dzieci do konsumpcji np. przesłodzonych płatków, czy ciasteczek.

Gościem audycji był Konrad Drozdowski z Rady Reklamy, który odpowiadał na telefoniczne i e-mailowe pytania słuchaczy.


Zobacz więcej na temat: Euranet Plus Trójka