W najbliższy weekend 14-15 listopada w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie odbędzie się kolejne z serii spotkań poświęconych cyfryzacji radia. Przez dwa dni w specjalnym showroomie Polskiego Radia będzie można sprawdzić, jak działają cyfrowe radioodbiorniki, a nawet wygrać je w specjalnych konkursach. Przewidziano również mnóstwo atrakcji dla najmłodszych, m.in. spotkania z bajkowymi postaciami znanymi z anteny cyfrowego Polskiego Radia Dzieciom.
Showroom Polskiego Radia, ustawiony przy głównym wejściu do CH Arkadia, będzie czynny przez całą sobotę i niedzielę. Wszyscy chętni przetestują w nim możliwości cyfrowego radia, poznają szczegóły dotyczące procesu cyfryzacji, a także zapoznają się z dostępnymi na polskim rynku radioodbiornikami cyfrowymi – kilka z nich stanie się nagrodami w konkursach dla dorosłych i dla dzieci. Nadarzy się też okazja, by z bliska poobserwować dziennikarską pracę – relacje na żywo ze studia przy showroomie nadawać będzie cyfrowe Polskie Radio 24.
Wiele interesujących aktywności szykuje dla najmłodszych słuchaczy Polskie Radio Dzieciom – jeden z tematycznych programów cyfrowych Polskiego Radia. W sobotę dzieci będą mogły rozwiązywać zagadki Wojciecha Słupińskiego – antenowego Smoka Adasia (godz. 13.00-14.00), wziąć udział w konkursach o tematyce podróżniczej przygotowanych przez Magdalenę i Sergiusza Pinkwartów (godz. 14.00-16.00), wraz z Ewą Gorzelak współtworzyć bajkę pt. „Dzień kreatywnego miśka polarnego”, w której słowa zastępują kolory (godz. 16.00-16.30). Niewątpliwą atrakcją stanie się widowiskowy show Moniki i Kulfona (godz. 16.30-17.00), zagadki przyrodnicze Sowy Mądrej Głowy (godz. 17.00-18.00) oraz nagranie własnej wersji ulubionej piosenki, którą dzieci dostaną na płycie na pamiątkę (godz. 15.00-19.00). Natomiast w niedzielę Magda Glapińska zaprosi na artystyczne zabawy z wyobraźnią (godz. 13.00-14.00), Zbigniew Kozłowski poprowadzi pełne emocji rodzinne bicie rekordów sportowych (godz. 14.00-15.00), a Karina Kunkiewicz kalambury o tematyce bajkowej (godz. 15.00-16.00). Tego dnia, poza ponownym spotkaniem z Moniką i Kulfonem (16.00-16.30), najmłodszych czeka również występ doktora Vitaminki i zespołu Oreganki, którzy przez wspólną zabawę i śpiewanie zachęcą dzieci i rodziców do zdrowego stylu życia (godz. 16.45-17.30). Przez cały weekend nie zabraknie też rozmaitych konkursów i warsztatów – m.in. dziennikarskich i kreatywnych.
Specjalne showroomy, promujące cyfryzację radia, gościły już w centrach handlowych w Szczecinie i Katowicach. Po Warszawie następnym przystankiem będzie Sky Tower we Wrocławiu.
Partnerami akcji Polskiego Radia są firmy Hama, Pioneer, Technisat, Onkyo oraz Philips.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie dabplus.pl.
Polskie Radio jest prekursorem cyfryzacji radia w Polsce. Cyfrowy sygnał radiowy objął swoim zasięgiem już 18 aglomeracji i około 54% mieszkańców Polski. W systemie DAB+ dostępne są wszystkie Programy Polskiego Radia: Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka, Polskie Radio dla Zagranicy oraz, osiągalne tylko w ofercie cyfrowej, informacyjne Polskie Radio 24, Polskie Radio Rytm o profilu muzyczno-informacyjnym i Polskie Radio Dzieciom z programem dla najmłodszych słuchaczy i rodziców.
DAB+, czyli Digital Audio Broadcasting Plus, to nowa technologia radiofonii cyfrowej. Choć obok tradycyjnej emisji dźwięku oferuje szereg dodatkowych, innowacyjnych rozwiązań – m.in. przesyłanie opisów, obrazów oraz informacji o ruchu drogowym dla systemów nawigacji – to niewiele osób zdaje sobie sprawę, że jest ona przyszłością analogowego medium. Warunkiem odbierania danych w systemie DAB+ jest posiadanie odpowiedniego odbiornika radiowego (dostępnego na polskim rynku już od niecałych 200 zł).