Akcja ma charakter ogólnopolski, jest prowadzona za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych. Jednym z elementów akcji jest 30 sekundowy spot pokazujący wartość dzielenia życia ze współmałżonkiem – przechodzenia wspólnie z ukochaną osobą zarówno przez piękne jak i trudne momenty. Kampania została sfinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.
Kampania informacyjna powstała w oparciu o badania zrealizowane przez niezależną firmę badawczą Maison & Partners na zlecenie Fundacji Mamy i Taty.
Małżonkowie godni większego zaufania
– Większość Polaków (61 proc.) uważa, że godne zaufania są osoby posiadające stabilne życie prywatne, czyli mające rodzinę i żyjące w małżeństwie, a osoby nieczujące odpowiedzialności za bliską osobę są częściej skłonne do popełniania przestępstw (48 proc. badanych) – komentuje Aleksandra Furman z firmy badawczej Maison & Partners.
– W opinii badanych, zgodne małżeństwo, w którym oboje rodziców ma kontakt z dzieckiem chroni przed przestępczością (59 proc.), natomiast dzieci z rozbitych rodzin są bardziej niż rówieśnicy narażone na podejmowanie ryzykownych zachowań (51 proc.) – kontynuuje Aleksandra Furman.
"Bo żyć dla siebie to za mało"
Zgodnie z hasłem kampanii "Bo żyć dla siebie to za mało", celem akcji jest promocja małżeństwa jako najbardziej wartościowej formy rodziny dla profilaktyki przestępczości.
– Przeanalizowaliśmy liczne polskie oraz międzynarodowe statystyki na temat przestępczości. Wyniki wskazują, że forma rodziny w jakiej wychowują się dzieci ma wpływ na ich późniejsze zachowanie w dorosłości – tłumaczy Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty.
– Jednocześnie, dane pokazują, że zgodne pożycie małżeńskie może uchronić współmałżonków od popełniania czynów przestępczych – mówi Grabowski.
– Dlatego jako Fundacja, zdecydowaliśmy się rozpocząć kolejną już kampanię promującą istotę życia w związkach małżeńskich. Aż 59 proc. Polaków uważa, że wiele małżeństw zbyt szybko podejmuje decyzję o rozwodzie. Rozpad związku nie tylko komplikuje życie małżonkom, ale przede wszystkim nieodwracalnie zmienia funkcjonowanie dzieci i ich późniejsze podejście do relacji – podsumowuje Marek Grabowski.
---------------------------------
Kampania "Małżeństwo. Droga naszego życia" jest kontynuacją działań Fundacji Mamy i Taty zorientowanych na rzecz wzmocnienia rodziny. Poprzednia kampania informacyjna "Ratuj Rodzinę" dotyczyła problemu rozwodów.
mat.promocyjne