Polskie Radio

Kubica nie ukończył GP Malezji

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2009 14:52
Na starcie, podczas gdy inne bolidy ruszyły ostro do przodu, BMW-Sauber Kubicy stał "jak wmurowany"

Nie był to udany wyścig dla Roberta Kubicy. Już na okrążeniu rozgrzewkowym sygnalizował on "dziwną" pracę silnika. Na starcie, podczas gdy inne bolidy ruszyły ostro do przodu, BMW-Sauber Kubicy stał "jak wmurowany", po czym w żółwim tempie zaczął ruszać. Polak przejechał jeszcze 2 okrążenia na ostatnim miejscu w stawce, po czym silnik zupełnie odmówił posłuszeństwa. W ten sposób skończyły się emocje dla polskich kibiców w wyścigu o GP Malezji.

Ale innych emocji nie brakowało. Jeszcze krócej OD kUBICY prezentował się na torze Sepang Heikki Kovalainen, który już na pierwszym okrążeniu wylądował na poboczu.

Po kilkunastu okrązeniach w Malezji zaczęło padać, a po chwili deszcz przeszedł w tropikalną ulewę. Kilku zawodników miało z tymi warunkami olbrzymie problemy "kręcąc oberki" na torze i zapoznając się z poboczem.

Na 31 okrążeniu na tor  wjechał samochód bezpieczeństwa. Powodem neutralizacji była oczywiście ulewa. Po 32 okrążeniach wyścig o Grand Prix Malezji przerwano, oczekując na polepszenie warunków atmosferycznych. W tym momencie na czele stawki był Brytyjczyk Jenson Button z teamu Brawn GP- Mercedes. Wyprzedzał on Niemców Timo Glocka z Williams-Toyota oraz Nicka Heidfelda z BMW-Sauber.

Kierowcy przez kilkadziesiąt minut oczekiwali na wznowienie wyścigu ale to jednak nie nastąpiło.

Pierwszy wyścig sezonu - GP Australi, kierowcy ukończyli za samochodem bezpieczeństwa. Drugi przerwano mniej więcej w połowie dystansu. Trzeba przyznać, że jak na razie rywalizacja o tytuł mistrza F1 w tym roku jest dość pechowa.

Tak więc zwycięzcą wyścigu został Janson Button, który jednak za wygraną otrzymał tylko 5, a nie 10 punktów, gdyż zawodnikom nie udało sie przejechać 70% planowanej liczby okrążeń

Końcowe wyścigi GP Malezji (po 31 z 58 okrążeń):
1. Jenson Button (W.Brytania/Brawn GP-Mercedes) 1:10.59,092
2. Nick Heidfeld (Niemcy/BMW-Sauber) strata 22,700s
3. Timo Glock (Niemcy/Toyota) 23,500
4. Jarno Trulli (Włochy/Toyota) 46,100
5. Rubens Barrichello (Brazylia/Brawn GP-Mercedes) 47,300
6. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 52,300
7. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 1.00,700
8. Nico Rosberg (Niemcy/Williams-Toyota) 1.11,500
9. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) 1.16,900
10. Sebastien Bourdais (Francja/Toro Rosso-Ferrari) 1.42,100
11. Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) 1.49,300
12. Kazuki Nakajima (Japonia/Williams-Toyota) 1.57,000
13. Nelson Piquet (Brazylia/Renault) 1.57,500
14. Kimi Raikkonen (Finlandia/Ferrari) 2.23,100
15. Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull-Renault) 1 okr.
16. Sebastien Buemi (Szwajcaria/Toro Rosso-Ferrari) 1 okr.
17. Adrian Sutil (Niemcy/Force India-Mercedes) 1 okr.
18. Giancarlo Fisichella (Włochy/Force India-Mercedes) 2 okr.

Nie ukończyli wyścigu:
Heikki Kovalainen (Finlandia/McLaren-Mercedes) - 1. okr.
Robert Kubica (Polska/BMW-Sauber) - 2. okr.

Klasyfikacja MŚ kierowców (po 2 z 17 wyścigów):

1. Jenson Button (W.Brytania/Brawn GP-Mercedes) 15 pkt
2. Rubens Barrichello (Brazylia/Brawn GP-Mercedes) 10
3. Jarno Trulli (Włochy/Toyota) 8,5
4. Timo Glock (Niemcy/Toyota) 8
5. Nick Heidfeld (Niemcy/BMW-Sauber) 4
5. Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) 4
7. Nico Rosberg (Niemcy/Williams-Toyota) 3,5
8. Sebastien Buemi (Szwajcaria/Toro Rosso-Ferrari) 2
9. Sebastien Bourdais (Francja/Toro Rosso-Ferrari) 1
9. Lewis Hamilton (W.Brytania/McLaren-Mercedes) 1

Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 2 z 17 eliminacji):

1. Brawn GP-Mercedes 25 pkt
2. Toyota 16,5
3. BMW-Sauber 4
3. Renault 4
5. Williams-Toyota 3,5
6. Toro Rosso-Ferrari 3
7. Red Bull-Renault 1,5
8. McLaren-Mercedes 1

fot.:commons.wikimedia
źródło: radioeuro