Niegdyś niezwykle pionierska i bardzo kontrowersyjna platforma Napster właśnie zmieniła właściciela. Firma Infinite Reality zakupiła serwis za zawrotne 207 milionów dolarów i ma na niego całkiem ambitny plan.
Infinite Reality ma zamiar przekształcić Napstera w nowoczesną platformę społecznościową opartą o muzyczne doświadczenia. Głównym celem ma być zwiększenie zaangażowania użytkowników, tak, by ci nie byli jedynie "biernymi słuchaczami".
Wśród zapowiedzianych rozwiązań znalazły się m.in. takie propozycje jak tworzenie specjalnych wirtualnych przestrzeni 3D, w których odbywać się będą koncerty, bezpośrednia sprzedaż merchu czy wsparte AI pulpity analityczne dla twórców, pomagające im lepiej zrozumieć ich społeczność.
- Ten strategiczny ruch doskonale wpisuje się w wizję Infinite Reality, której założeniem jest tranformacja branży internetowej z "płaskiej", dwuwymiarowej sieci web w trójwymiarową platformę dyskusyjną zapewniającą wszystkim twórcom nowoczesne narzędzia do większego zaangażowania odbiorców oraz lepszej monetyzacji - zapowiada John Acunto, współtwórca i CEO firmy Infinite Reality.
Napster uruchomiony został w 1999 roku. Jego twórcy - Shawn Fanning i Sean Parker - przecierali szlaki dla usług przesyłania plików P2P. Lewie rok później RIAA i Metallica pozwali platformę za nielegalną dystrybucję materiałów objętych prawem autorskim. W 2002 roku firma ogłosiła bankructwo i została zamknięta. W 2011 roku Rhapsody reaktywowała Napstera, który działa do dziś, posiadając w bazie ponad 110 milionów utworów dostępnych w 34 krajach.
AŚ