Ruchy soundcloud w kierunku monetyzacji usług od kilku lat spotykają się z negatywnymi komentarzami użytkowników, z kolei Spotify niedawno pochwalił się liczbą 40 milionów płatnych subskrybentów, co stawia ich w roli niekwestionowanego lidera serwisów streamingowych. Założyciel i dyrektor generalny Spotify Daniel Ek w wywiadzie którego udzielił miesiąc temu w szwedzkiej telewizji skomentował sytuację w Soundcloud: "Jedyną rzeczą jakiej im brakuje to możliwość zarabiania na własnej twórczości. To nigdy nie było siłą Soundcloud, co innego w przypadku Spotify".
Financial Times podaje, że szwedzki gigant streamingu "jest w trakcie zaangażowanych rozmów w sprawie kupna Soundcloud". W lipcu cena wywoławcza za "dźwiękową chmurę" wynosiła 700 milionów dolarów, co doprowadziło do braku porozumienia w pierwszej turze negocjacji.
Dwa lata temu Soundcloud miało być kupione przez Twittera, skończyło się na zainwestowaniu w serwis w zeszłym roku. Połączenie Spotify i Soundcloud ma być odpowiedzią na streamingowe plany Apple i Amazon.