Czwórka Blog - baner
BLOG - Czwórka - Muzyczny

Kstyk: Uchem na podziemie #64

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2022 18:21
Kstyk wraca z kolejną odsłoną swojego cyklu.

Ghettopop - GHETTO POLO

Klarenz po raz kolejny w bardzo zmyślny sposób parodiuje obecne trendy w rapie. W ten przemiły, humorystyczny sposób dostało się większości przedstawicieli sceny. Zabolało? Pewnie nie - zapewne nikt z nich tego nie odsłuchał. Po „Wilkach” Klarenza popularność regularnie spada i może wypadałoby wziąć pod uwagę przywrócenie do ksywy przedrostka „nieznany”. Ale nie o tym. Ghettopop daje nam to, czego ta branża potrzebowała. Cięte linijki połączone z celnie wymierzoną szyderą, często zasłonięte płaszczykiem ironii. A większość podziemnych raperów mogłaby pójść za przykładem Klarenza z pierwszej cutscenki i po prostu rzucić w pieruny ten rap. ;)

Ghettopop - GHETTO POLO / YouTube: Kontrargument

 

Zyga - Ja to ja (prod. Hvrtzlab)

Kobiecy rap jest jeszcze u nas niedoceniany na tyle, na ile by się chciało, a jeśli w końcu liczby są przychylne, to mamy takie sztuczne twory jak Oliwka Brazil. Na drugim biegunie mamy Zygę, która z pełną lekkością porusza się po bicie. Ma flow, w którym są ciekawe smaczki. Potrafi przez swój wokal oddać emocje, które siedzą w tekście. A niesie za sobą konkretne wersy. Jest czego posłuchać. Refren zostaje w głowie na długi czas. To jest utwór-nagroda. Dla tak dobrych kawałków jest sens przedzierać się przez setki nijakich, które w ogólnym dostępie do sprzętu nagraniowego zalewają internet.

Zyga - Ja to ja (prod. Hvrtzlab) / YouTube: ZYGA

  

BePM - Paradoks

BePM to dziwak. Z kolei ja lubię takich dziwaków w muzyce. Daję słowo, że jeśli dacie mu szansę, to przyciągnie Was jednym kawałkiem, aby potem kolejnym odrzucić. „Paradoks” to istny majstersztyk. Uderza w bezsens tworzenia perfekcyjnych rzeczy, tych skrojonych przez algorytmy. Wychodzi z przesłaniem, że sztuka to niedoskonałość, a ja temu przyklaskuję. Gama flow zaprezentowana przez młodego rapera jest ogromna. Potrafi zaskoczyć nagłymi zmianami. BePM zyskuje tym, że jest totalnym selfmade-manem. W tym utworze odpowiada za tekst, wykonanie, realizację nagrania, mix i master oraz za produkcję. Chapeau bas.

BePM - Paradoks / YouTube: BPM Studio

  

SMOOTHIES - BEPANTHEN

Sosad, Copik oraz Jub połączyli siły pod szyldem SMOOTHIES. Grupa stworzyła album „Smoothies”, który nie jest równy, ale utwór „BAPNTHEN” nie mógłby nie znaleźć się w tym cyklu. Plastyczne wokale połaczone z synthowym bitem idealnie się tutaj zgrały. Kawałek wydaje się za krótki! Mógłby latać na pętli długie godziny. Uzyskane brzmienie to jedno, drugie to tekst. Ten z kolei ma w sobie wersy, które momentalnie znikną, zostaną zapomniane, ale nie tylko. Ma w sobie kilka celnych linijek, dzięki którym utwór zyskuje ten pożądany przez wszystkich efekt repeat vaule. Animacja stworzona przez Pawła Dyję dopełnia klimat.

SMOOTHIES - BEPANTHEN / YouTube: 20Smoothies

 

 

Kstyk

Zobacz więcej na temat: Kstyk