Polskie Radio Dzieciom

Jerzy Kornowicz: najwdzięczniejszym odbiorcą "Warszawskiej Jesieni" są młodzi ludzie

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2023 21:07
- Młodzi ludzie, którzy nie mają żadnych uprzedzeń i jeszcze nie do końca wiedzą, gdzie jest muzyczna prawda, są najwdzięczniejszym odbiorcą tego, co prezentujemy każdego roku podczas festiwalu "Warszawska Jesień" - mówił w Polskim Radiu Dzieciom dyrektor 66. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej. Kto jest odbiorcą, do którego najtrudniej trafić i dlaczego ważne sprawy warto konsultować z dziećmi? Zapraszamy do lektury!
Jerzy Kornowicz - dyrektor festiwalu Warszawska Jesień - i Martyna Sojka - dziennikarka PRD.
Jerzy Kornowicz - dyrektor festiwalu Warszawska Jesień - i Martyna Sojka - dziennikarka PRD.Foto: PR

"Warszawska Jesień". Spektakl muzyczny dla dzieci

Do końca 66. Festiwalu "Warszawska Jesień" i 13. edycji "Małej Warszawskiej Jesieni" zostało zaledwie kilka dni. W sobotę, 23 września, jednym z ostatnich wydarzeń festiwalowych dla dzieci będzie spektakl muzyczny "Tajemniczy ogród", czyli kolejne odniesienie do słynnej powieści Frances Hodgson Burnett, którą inspiruje się po dziś dzień wielu reżyserów.

- To rzecz o dziewczynce dziesięcioletniej, która traci rodziców. Po ich śmierci trafia do domu swojego wuja i odkrywa, że nowe i pozornie nieprzyjazne otoczenie skrywa liczne sekrety, w tym otoczony wysokim murem, tytułowy tajemniczy ogród. Od razu chciałoby się wejść do takiego ogrodu i w nim pobyć - przyznał Jerzy Kornowicz - dyrektor festiwalu "Warszawska Jesień", zapraszając zarówno młodych, jak i dorosłych widzów do skorzystania z bogatej oferty spektakli i koncertów prezentowanej na koniec festiwalu.

Dlaczego tak ważnym odbiorcą festiwalu "Warszawska Jesień" są dzieci?

- My dorośli za pośrednictwem dźwięków ze sobą rozmawiamy, więc dzieci i młodzież z tych rozmów nie mogą być wyłączeni. Oni są ważnym, teraźniejszym pokoleniem. Sam jestem tatą trójki dzieci i wiem, jak ważne dla mnie jest uczenie się od nich i dowiadywanie się o tym, co myślą o świecie - wyjaśnił gość "Muzycznych podróży" w PR Dzieciom, dodając, że najtrudniejsze kwestie konsultuje z dziećmi, bo one nie mają pakietu przeświadczeń, niekorzystnych uprzedzeń, mają zaś świeżość spojrzenia.

- Tu chodzi o partnerstwo, o uczenie się swoich światów i uzupełnianie ich. Symbioza nazwy dużego festiwalu Warszawska Jesień "Rzeczy brzmiące" ze "Światami brzmiącymi" jako hasłem Małej Warszawskiej Jesieni. 

Posłuchaj
23:34 [DAB]Dzieciom (PCM) 21 wrzesień 2023 10_06_23.mp3 Rozmowa z dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej_Muzyczne podróże/PRD_21.09.2023

Gość audycji zauważył także, że ci odbiorcy, którzy są tylko trochę osłuchani z tak zwaną muzyką poważną, czyli miłośnicy klasyki, to jest chyba najtrudniejszy partner dla festiwalu. Bardzo trudnym odbiorcą muzyki współczesnej są też sami muzycy.

"Warszawska jesień". Młodzi odbiorcy bez uprzedzeń


To są ci, którzy grają klasykę i którzy twierdzą, że nic piękniejszego niż "Sonata księżycowa" już się nie zdarzy, czyli, że wszystko, co najlepsze, już się skończyło. - Najwdzięczniejszym odbiorcą są młodzi ludzie, którzy nie mają żadnych uprzedzeń i jeszcze nie do końca wiedzą, gdzie jest owa muzyczna prawda - podsumował dyrektor "Warszawskiej Jesieni".

Festiwalowe wydarzenia dla dzieci i dorosłych zaplanowane są jeszcze na najbliższy piątek i sobotę. Szczegóły programu na stronie festiwalu.
Patronem medialnym festiwalu "Mała Warszawska Jesień" jest Polskie Radio Dzieciom.

JO/PRD

***
Przypominamy, że Polskie Radio Dzieciom to całodobowe radio dla dzieci i rodziców. Każdego tygodnia stacja emituje audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. W audycjach usłyszeć można znane i lubiane piosenki dla dzieci

Wszystkie audycje Polskiego Radia Dzieciom są źródłem wszechstronnej wiedzy, rozwijają w dzieciach wrażliwość na dźwięki i są bezpieczne – chronią najmłodszych przed niechcianymi bodźcami i informacjami, ponieważ stacja nie emituje żadnych reklam! 

Więcej aktywności stacji można znaleźć na profilu Polskiego Radia Dzieciom w mediach społecznościowych

Polskie Radio Dzieciom zaprasza również do korzystania z bogatej oferty podcastowej anteny, w której dostępne są cieszące się dużym zainteresowaniem propozycje dla najmłodszych: "Bajki opowiadane przez dzieci" oraz "Opowieści ludów świata", jak również podcasty podróżnicze czy poradnikowe dla rodziców.

Przypominamy także o trwającym konkursie plastycznym "Kolorowy piórnik" organizowanym przez Polskie Radio Dzieciom. Na prace czekamy do 24 września. Szczegóły i regulamin znajdują się na stronie https://kolorowypiornik.polskieradio.pl/ 

.
Zobacz także
Czytaj także

Teatralna środa w Polskim Radiu Dzieciom. Posłuchaj ciekawostek ze sceny

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2023 08:05
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Dziewczynka ze skrzypcami" - premiera w Teatrze Baj

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2023 01:33
 "Była sobie pewnego razu mała dziewczynka, która lubiła grać na skrzypcach. Dodatkowo posiadała rzadką umiejętność. Kiedy zakrywała oczy dłonią, mogła widzieć to, o czym akurat wówczas myślała (…)". Dziewczynka, która lubiła grać na skrzypcach, wyrusza na poszukiwania swojego taty. Droga, którą przemierza prowadzi przez morze, skały, lasy. Natura jest jej przeszkodą, ścieżką i lustrem jednocześnie. Jej emocje odbijają się w szumie fal, blasku zorzy polarnej i fruną z wiatrem. Muzyka, której bezgranicznie zaufała, wyznacza jej bezpieczną ścieżkę do cierpliwie czekającego na pomoc taty. W tym onirycznym, nastrojowym, niezwykle bogatym wizualnie i muzycznie przedstawieniu najważniejsza jest podróż.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Teatr Guliwer startuje z nowym sezonem - patronat PRD

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2023 18:41
Dostępny, otwarty, różnorodny i wielokulturowy – taki będzie kolejny sezon w Teatrze Lalek Guliwer. Autorskie projekty będą przeplatać się ze współczesną dramaturgią i adaptacjami literatury dla dzieci, a nowe historie będą stanowić główną oś sześciu premierowych spektakli. Sezon 2023/2024 upłynie także pod znakiem szerszej dostępności programu i partycypacji młodej widowni w procesach twórczych.
rozwiń zwiń