Polskie Radio Dzieciom

Bezpłatne warsztaty historyczne VR dla uczniów

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2023 19:47
Podróż po transatlantyku MS "Piłsudski" brzmi surrealistycznie? Nie dla uczestników projektu "Wizja przeszłości". Ten interdyscyplinarny projekt STEAM wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości i łączy edukację historyczną, kulturalną i patriotyczną. W tej niezwykłej przygodzie od początku wakacji wzięło już udział prawie 400 uczniów, a rekrutacja na wrześniowe warsztaty właśnie ruszyła!
Bezpłatne warsztaty historyczne VR dla uczniów
Bezpłatne warsztaty historyczne VR dla uczniówFoto: mat. pras.

"Wizja przeszłości" to projekt Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju, na który składa się kilka elementów: warsztaty dla uczniów z wykorzystaniem gogli VR, szkolenia dla nauczycieli z narzędzi technologicznych oraz działania aktywizujące młodych ludzi. Tematyka zajęć obejmuje okres dwudziestolecie międzywojennego w Polsce, zapoznając uczestników z historią transatlantyku MS "Piłsudski" oraz nurtem sztuki art déco. Rejestracji klas dokonuje nauczyciel poprzez formularz online

Zajęcia dla młodzieży są bezpłatne i odbywają się stacjonarnie w Warszawie, w Centralnym Domu Technologii, przy ul. Kruczej 50. Podczas warsztatów uczestnicy wybierają się w realistyczną podróż po wnętrzach transatlantyku, który nazywany był "pływającą ambasadą polskiej kultury". Jego pomieszczenia i wyposażenie zaprojektowało 79 polskich artystów i architektów, twórców stylu polskiego art déco oraz polskiego stylu narodowego. Specjalnie zaprojektowane scenariusze zajęć są dostosowane treścią do grup wiekowych 12-15 i 16-18 lat. Zadania, realizowane w nowoczesnej formie z wykorzystaniem elementów metodyki STEAM i design thinking, zachęcają do poznawania zagadnień historycznych i geopolitycznych. 

Celem projektu "Wizja przeszłości" jest promowanie i upowszechnianie nowoczesnej edukacji, która wspiera u młodych ludzi rozwój kompetencji przyszłości jak samodzielność, kreatywność i krytyczne myślenie, a tym samym zwiększa ich szanse na przyszłym rynku pracy. Podczas webinarów dla pedagogów dowiadują się oni jak wykorzystywać technologię VR przy codziennej pracy z uczniami, jako środka wyrazu artystycznego i narzędzia edukacyjnego. Projekt ma za zadanie również promować wiedzę historyczną naszego kraju i dziedzictwa kulturowego oraz kształtować w uczestnikach postawy patriotyczne, oparte na dumie z dokonań technologicznych i artystycznych Polaków. 

Więcej na temat projektu "Wizja przeszłości" i konkursu filmowego znajduje się na stronie:

https://fundacjapfr.pl/wizja-przeszlosci.html   

Projekt wspiera grono partnerów merytorycznych, którzy dbają o to, aby przekazywana wiedza była aktualna i inspirowała do kolejnych działań edukacyjnych oraz poszukiwań na styku technologii i kultury. Patronat nad projektem "Wizja przeszłości" objęło Narodowe Centrum Kultury. Partnerami merytorycznymi zostali: Centralny Dom Technologii, Koncept Kultura, Urząd Patentowy RP i Centrum Archiwistyki Społecznej. Patronat medialny objęła redakcja Głosu Nauczycielskiego. 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Patronat medialny objęło Polskie Radio Dzieciom.

Zobacz także
Czytaj także

"Na pewno dam radę" – Maja Krzyżewska o swoim uczestnictwie w Konkursie Eurowizji Junior 2023

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2023 11:24
Za 2 miesiące bo 26 listopada na scenie Eurowizji Junior zobaczymy 13-letnią Maję Krzyżewską. Maja wykona piosenkę "I just Need a Friend", stworzoną specjalnie na ten konkurs. Jak wspomina eliminacje w programie "Szansa na Sukces. Eurowizja Junior" i czy czuje się gotowa by wystąpić na scenie w Nicei? O tym w rozmowie z Polskim Radiem Dzieciom.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Wizja przeszłości" – technologiczna podróż do historii

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2023 12:14
Chcąc udowodnić, że interdyscyplinarność to dobry sposób na edukację w obszarze sztuki, Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju zaprasza młodzież z całej Polski do udziału w konkursie na 30-sekundowy spot promujący polską kulturę. Zgłoszenia można przesyłać do 26 października poprzez formularz online.
rozwiń zwiń