Nauka

Wróble zbyt trudne dla trzeciej klasy

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2011 11:11
Dzieci w polskiej szkole są tresowane i uczone schematycznego myślenia. Udowodnił to majowy sprawdzian trzecioklasistów, twierdzi "Dziennik Polski".

Szkoły zgłaszały się do niego dobrowolnie. W kraju zrobiło to ponad 10 tys. podstawówek, czyli blisko 80 proc. Dzieci dostały do rozwiązania dwa testy. Pierwszy badał umiejętności językowe, drugi matematyczne.

W opinii ekspertów dziewięciolatki wypadły lepiej niż się tego spodziewano. Na znacznie gorszą ocenę zasłużyła natomiast polska szkoła. Po sprawdzianie pojawiły się głosy, że pytania były zbyt trudne, że wykraczały poza podstawę programową i że niepotrzebnie zestresowano uczniów.

Najwięcej problemów dzieci miały z zadaniami tekstowymi, a to dlatego, że spora grupa maluchów nie czyta zadań z treścią, tylko patrzy na pojawiające się w nich liczby i automatycznie dokonuje na nich działań. Dlatego zadanie o wróblach (na drzewie siedziało 30 wróbli, większość odleciała z wyjątkiem sześciu, ile wróbli zostało), choć odpowiedź na nie zawarta była w pytaniu, sprawiło uczniom ogromny kłopot. Poprawnie odpowiedziało na nie zaledwie 30 proc. dziewięciolatków.

aj

Zobacz więcej na temat: dzieci Dziennik Polski
Czytaj także

Uczniowie klas trzecich podstawówki "zbadali" swoje umiejętności

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2011 06:00
W ponad 10 tysiącach szkół podstawowych przeprowadzono Badanie Umiejętności Trzecioklasistów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Województwa poznają wyniki szkolnych testów dla szóstoklasistów

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2011 06:06
Wszyscy szóstoklasiści dobrze radzą sobie z czytaniem. Najgorzej wypada używanie zdobytej wiedzy w praktyce.
rozwiń zwiń