Na kolejnych miejscach uplasowały się: Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE. Tegoroczny raport zdominowały koncerny technologiczne i motoryzacyjne zajmując 29 pozycji na 100.
Apple pozostaje liderem od 2013 roku, kiedy to zdetronizował Coca-Colę.
Od zeszłego roku pierwsza piątka nie uległa praktycznie żadnej zmianie - jedynie na miejscu piątym IBM wyprzedziła Toyotę, której wartość wzrosła o 9 proc. Japończycy po raz 13. uzyskali miano najcenniejszej marki motoryzacyjnej według Interbrand.
Wartość Apple w 2016 roku wyniosła ponad 178 mld dolarów. Marka Google szacowana jest na ponad 133 mld dolarów, a Coca-Cola na ponad 73 mld.
Pozostałe firmy z pierwszej dziesiątki mają marki wyceniane kolejno na ponad 72 mld w przypadku Microsoftu, ponad 53 mld Toyoty, 52,5 mld IBM, niecałe 52 mld Samsunga, ponad 50 mld Amazona, niecałe 43,5 mld Mercedesa-Benza i ponad 43 mld GE.
Na kolejnych miejscach znalazły się m.in. takie koncerny jak BMW, McDonald, Disney, Intel, Facebook, Cisco, Oracle, Nike, Louis Vuitton i H&M. Największy wzrost wartości marki odnotował w tym roku Facebook, bo aż o 48 proc. Natomiast najwięcej stracił Shell: - 17 proc.
W tegorocznym zestawieniu pojawiły się też nowe marki takie jak: Dior i Tesla.
***
To 17. zestawienie Interbrand Global Brands Rankings.
PAP, kk