Doczekaliśmy się badań socjologicznych dotyczących poczty elektronicznej. Okazuje się, że to, a jakiej poczty korzystasz, wiele mówi o tobie i twoim stylu życia.
Użytkownicy Gmaila są zdecydowanie bardziej otwarci niż ci, którzy korzystają z Yahoo!. Z badań wynika, że tej ostatniej przeglądarki zwykle używają panie w średnim wieku. Często z nadwagą – precyzują autorzy analizy ma Hunch.com.
Autorzy z serwisu Hunch wykorzystali 75 milionów odpowiedzi na pytania zadane swoim znajomym przez armię 700 000 swoich wolontariuszy-użytkowników. Pytania dotyczyły nie tylko tego, jakiej się używa poczty elektronicznej, ale i codziennych wyborów.
Okazało się, że użytkownicy Gmaila to na ogół młodzi mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat. Zwykle są to nastawieni na karierę absolwenci collegów, którzy sporo zwiedzili i dobrze orientują się w technologicznych nowinkach. Mówiąc krótko – czytają blogi, mają iPhone’a i słuchają przenośnych odtwarzaczy mp3. Co do wyborów osobistych: zwykle są tzw. singlami, nie mają dzieci i są zwolennikami liberałów.
Dla odmiany użytkownicy poczty Hotmail to na ogół młode kobiety (przedział wiekowy 18-34 lata), które mieszkają na przedmieściach, zwykle wciąż ze swoimi rodzicami. Czytają książki, lubią słodycze i często są pesymistycznie nastawione do świata.
Poczta Yahoo! to domena pań w młodym i średnim wieku – wynika z sondażu. Korzystają z niej panie od 18 do 49 lat, często z wyższym wykształceniem, które jednak większość czasu spędzają w domu. Czytają czasopisma, ale lubią także spędzić czas przy komputerze i posłuchać muzyki z CD.
Masz pocztę AOL? To mamy analizę dla ciebie: zapewne jesteś panią z lekka nadwagą w wieku 35-64 lat. Podobnie jak użytkowniczka Yahoo! zapewne od lat pozostajesz w stałym związku, natomiast, w przeciwieństwie do użytkownika Gmaila, nie podróżowałaś zbyt wiele poza krajem.
- Oczywiście, wiemy, że nasze ustalenia nie muszą sprawdzać się w indywidualnych przypadkach, ale pokazują ogólne tendencje – mówi Kelly Ford, wiceszefowa działu marketingu w Hunch.com. Dodamy od siebie, że ustalenia te dotyczą amerykańskich użytkowników poczty elektronicznej. Podobne dałoby się jednak przeprowadzić i w Polsce, aby sprawdzić, jakie preferencje mają polscy internauci. Popularnych dostawców kont e-mail jest wiele: Gmail, o2, Interia czy Onet.
Jedno jest pewne – Gmail jest prestiżowy. – Jeżeli nie posiadasz poczty na domenie uczelni lub korporacji, to wybierzesz właśnie Gmaila – uważają analitycy Hunch.com. Żaden „headhunter” nie weźmie cię na poważnie, jeżeli będziesz się posługiwał archaiczną domeną. W USA poczta na AOLu cię skompromituje! A która kompromituje w Polsce?
(ew/livescience.com)