Przez trzy dni, od 5 do 7 czerwca, publiczność wysłuchała 15 słuchowisk oraz obejrzała 16 spektakli znanych z małego ekranu, które zrealizowano w 2008 roku. Zwycięzców w dziedzinie konkursu radiowego wyłoniło jury w składzie: Ewa Ziętek – przewodnicząca, Wojciech Fułek, Edward Pałłasz, Wacław Tkaczuk i Piotr Tomaszuk. Grand Prix otrzymali twórcy słuchowiska zgłoszonego przez Program 2 Polskiego Radia pt. „Walizka” – Małgorzata Sikorska-Miszczuk za tekst, Julia Wernio za reżyserię, Andrzej Brzoska za realizację akustyczną oraz Renata Bazun za opracowanie muzyczne. Nagroda za reżyserię przypadła ex aequo Janowi Warenyci, za słuchowisko „Osiedle” wg prozy Lidii Amejko, oraz Januszowi Zaorskiemu za utwór „Novecento” Alessandro Baricco (oba słuchowiska zgłosił do konkursu Program 3 Polskiego Radia). Scenariusz Marka Baczewskiego do słuchowiska „Nie używaj tego ognia”, w reżyserii Waldemara Modestowicza (zgłoszenie Teatru Polskiego Radia), został uznany za najlepszy scenariusz oryginalny. Nagrodę za scenariusz będący adaptacją otrzymał Sylwester Woroniecki, za adaptację słuchowiska „De profundis” na podstawie reportaży Artura Daniela Liskowackiego, które również wyreżyserował (słuchowisko zostało zgłoszone do konkursu przez Polskie Radio Szczecin). Tomasz Perkowski otrzymał nagrodę za realizację akustyczną słuchowisk „Osiedle” Lidii Amejko (zgłoszenie Programu 3 Polskiego Radia) oraz „Nie używaj tego ognia” Marka Baczewskiego (zgłoszenie Teatru Polskiego Radia), a Włodek Pawlik za muzykę oryginalną do słuchowiska „Novecento” Aleksandro Baricco, w reżyserii Janusza Zaorskiego (utwór zgłoszony przez Program 3 Polskiego Radia). Jury przyznało również nagrody dla najlepszych aktorów. Nagrodę aktorską za rolę kobiecą otrzymała Julia Kijowska za rolę Żaklin w słuchowisku „Walizka” oraz za rolę Marii w słuchowisku „Woyzeck” wg dramatu Georga Buchnera. Jury przyznało również dwie równorzędne nagrody za role męskie: Ignacemu Gogolewskiemu za postać Fransua Żako w słuchowisku „Walizka” oraz Bronisławowi Wrocławskiemu za rolę Sammy’ego w słuchowisku „Mały światek Sammy Lee”.
Nagrodę Honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą problemów współczesności, otrzymali twórcy słuchowiska „De profundis”: Sylwester Woroniecki (adaptacja, reżyseria i opracowanie muzyczne) oraz Anna Waraczewska (realizacja akustyczna).
Jury w składzie: Juliusz Machulski – przewodniczący, Marek Nowakowski, Dominika Ostałowska, Jerzy Satanowski i Arkadiusz Tomiak przyznało nagrody najlepszym spektaklom Teatru TV. Grand Prix otrzymali twórcy widowiska pt. „Golgota wrocławska” Piotra Kokocińskiego i Krzysztofa Szwagrzyka: Jan Komasa (reżyseria), Adam Ferency (za rolę Henryka Szwejcera), Piotr Głowacki (za rolę Krzysztofa), Grzegorz Piątkowski (scenografia) oraz Michał Jacaszek (muzyka).
Jerzy Zalewski został uhonorowany nagrodą za reżyserię spektaklu „Kwatera bożych pomyleńców” Władysława Zambrzyckiego. Nagrodę za oryginalny polski tekst dramatyczny otrzymali Piotr Kokociński i Krzysztof Szwagrzyk, a za zdjęcia – Radosław Ładczuk (spektakl „Golgota wrocławska”). Za scenografię do „Kwatery bożych pomyleńców” nagrodzono Jacka Ukleję oraz Dorotę Morawetz. Nagrodę za muzykę do „Szkoły żon” przyznano Adrianowi Konarskiemu. Za twórczą realizację telewizyjną spektaklu teatralnego („Teczki Teatru Ósmego Dnia”) nagrodę otrzymał Mariusz Malec. Bartłomieja Pietrasa nagrodzono za montaż spektaklu „Golgota wrocławska”.
Nagroda dla najlepszej aktorki – za rolę Haliny Szwarc w spektaklu „Doktor Halina” – przypadła Joannie Kulig. Za najlepszą rolę męską uznano postać Feliksa Rosenbauma, wykreowaną przez Adama Woronowicza. Ponadto jury przyznało trzy wyróżnienia aktorskie: dla Katarzyny Herman i Ewy Kaim za role Ali i Violi w „Koncercie życzeń” oraz dla Cezarego Żaka, który wcielił się w postać ppłk Trochimowicza w spektaklu „Tajny współpracownik” w reżyserii Krzysztofa Langa.
Nagrodę Honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą problemów współczesności, otrzymał spektakl „Golgota wrocławska”.
W dniu uroczystego otwarcia festiwalu (piątek, 5 czerwca), w siedzibie Grupy Ergo Hestia w Sopocie, nastąpiło wręczenie Wielkiej Nagrody Festiwalu „Dwa Teatry” za wybitne kreacje aktorskie w Teatrze Polskiego Radia i Teatrze Telewizji. W tym roku wyróżnienie otrzymał Piotr Fronczewski.